قابل اعتمادترین برند خودرو در ۲۰۲۱ اعلام شد

گزارش جدید جی. دی. پاور نشان می‌دهد به طور کلی قابلیت اتکای برندهای خودرویی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل از آن بهبود یافته است.

به گزارش بیدار بورس، برای برخی از خریداران خودرو، ارزیابی خودروها توسط موسسه‌های نظرسنجی و تحقیقاتی اهمیت زیادی دارد. جی. دی. پاور نیز هر ساله نظرسنجی و پژوهش انجام می‌دهد و قابل‌اتکاترین برندهای خودرویی را معرفی می‌کند. حالا نتایج این مطالعه برای سال ۲۰۲۱ منتشر شده است. یکی از معیارهای امتیازدهی برای رتبه‌بندی برندها، تعداد مشکلات گزارش شده از آنها به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو است.

 برندهای ژاپنی و کره‌ای وضع خوبی دارند و مردم این برندها را قابل اتکا می‌دانند. صدر جدول را برند لکسوس به دست آورده و امتیاز آن ۸۱ مشکل در هر ۱۰۰ خودرو است. نمره متوسط هم ۱۲۱ مشکل در هر ۱۰۰ دستگاه است. در سال ۲۰۲۱ بهترین نتیجه به دست آمده و تعداد مشکلات به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو به کمترین تعداد خود در طول تاریخ صنعت خودرو رسیده است.

بعد از لکسوس، برند پورشه با ۸۶ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه مقام دوم و کیا با ۹۷ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو مقام سوم را به دست آورده‌اند. مقام چهارم از آن تویوتا با ۹۸ مشکل است و مقام پنجم هم به بیوک با ۱۰۰ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه رسیده است. بهترین بهبود را شرکت کره‌ای کیاموتورز به دست آورده که نسبت به سال ۲۰۲۰ توانسته تعداد مشکلات به ازای هر ۱۰۰ دستگاه را ۳۵ مورد کاهش دهد. این اولین باری است که کیا از کادیلاک، آکورا و هیوندایی هم پیش افتاده است. میتسوبیشی با ۳۱ مورد بهبود، بعد از کیا قرار گرفته که بهترین بهبود سالانه را نشان داده است. امسال سومین سال متوالی است که پورشه ۹۱۱ مقام دوم را در این فهرست حفظ کرده است.

 در ضمن اولین سالی است که تسلا به طور رسمی وارد این رقابت شده اما با ۱۷۶ مشکل به ازای هر ۱۰۰ دستگاه فعلا جایگاه خیره‌کننده‌ای به دست نیاورده است. تسلا البته هنوز از لحاظ جی. دی. پاور معیارهای مطالعه را کسب نکرده و نمی‌توان آن را با بقیه برندهای خودرویی مقایسه کرد. همچنین جی. دی. پاور می‌گوید که وانت‌ها و شاسی‌بلندها واقعا نیاز به بهبود دارند، چون به ترتیب ۱۳۰ و ۱۲۰ اشکال به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو از خود نشان داده‌اند.

خودروهای سوبارو از جمله فارستر، آوتبک، کراستِرک و اَسنت در ۶ سال گذشته امتیاز خوبی به دست نیاورده و همگی پایین‌تر از متوسط صنعت قرار گرفته‌اند. برای اندازه‌گیری تعداد مشکلات به ازای هر ۱۰۰ دستگاه خودرو، تعدد ایرادها در سامانه‌های مختلف از جمله سامانه گرما-سرما، سامانه‌های کمک به راننده (که از سال ۲۰۲۲ به مطالعات اضافه شده)، لذت رانندگی، امکانات و آپشن‌ها، سامانه صوتی-تصویری-اینترنتی، قوای محرکه، صندلی‌ها و تریم داخل بررسی می‌شوند. صاحبان برندهای خودرویی بعد از سه سال استفاده از خودرو در این نظرسنجی شرکت می‌کنند.

کد خبر 13627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =