بازگشت کامل توافق هسته‌ای به همان صورت سال ۲۰۱۵

نماینده روسیه در مذاکرات وین از بازگشت کامل توافق هسته ای ایران به شکل اولیه و ۲۰۱۵ خبر داد و نخست وزیر اسرائیل هم مدعی شد: توافق بزودی نهایی خواهد شد.

به گزارش بیداربورس، میخائیل اولیانوف در آخرین تحولات مربوط به احیای برجام در توییتر اعلام کرد: با اصلاحات جزئی در توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران، بازگشت کامل توافق هسته ای ایران به شکل اولیه در پیش است. توافق جدید، ضعیف تر از توافق ۲۰۱۵ نخواهد بود.

در این میان وال استریت ژورنال هم از موافقت آمریکا با مهر و موم شدن سانتریفوژهای پیشرفته ایران خبر داد و اعلام کرد در عوض قرار است محدودیت‌هایی برای تولید سانتریفیوژ اعمال و زیرساخت‌های اضافی در نطنز نیز حذف شود. همچنین طی چند سال آینده، هیچ تحقیق و توسعه جدید و قابل توجهی در مورد سانتریفیوژها وجود نخواهد داشت.

براساس این گزارش، نفتالی نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: توافق درحال رایزنی که بزودی نهایی خواهد شد، ضعیف تر از توافق ٢٠١٥ خواهد بود و نمی‌تواند مانع ایران شود. بنابراین اسرائیل و نیروهای آمریکایی حاضر در خاورمیانه با خطر مواجه خواهند شد اما اسرائیل آماده‌ محافظت از شهروندان است.

وی ادامه داد: پیش نویس توافق جدید تنها دو سال و نیم برنامه هسته ای ایران را محدود خواهد کرد. درحالی که توافق اولیه ٢٠١٥ این محدودیت ١٠ ساله بود.

کد خبر 13928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =