آمادگی بورس تهران برای عرضه اولیه ۱۷ شرکت در سال آتی

براساس جلسات متعددی که طی سال جاری در بورس تهران انجام شد، اکنون بسترسازی‌های لازم به منظور عرضه اولیه ۱۷ شرکت در این بازار فراهم شده است.

به گزارش بیداربورس  محمد امین قهرمانی، سرپرست معاونت ناشران و اعضا شرکت بورس اوراق بهادار تهران،  در خصوص نحوه عرضه‌های اولیه طی سال آتی، اظهار کرد: تعیین زمان دقیق برای عرضه‌های اولیه از ابتدای سال به دلیل مواردی شامل اثرگذاری شرایط بازار، آماده‌سازی مدارک و مستندات متعدد از سوی شرکت‌ها، انجام اقدامات لازم از قبیل برگزاری جلسات معارفه بر اساس رویه‌های جدید (در قالب Road Show) و سایر عوامل اثرگذار امکانپذیر نیست.

او افزود: بورس تهران برنامه‌ریزی‌های لازم برای عرضه اولیه سهام ۱۰ شرکت درج شده و ۷شرکت‌ پذیرفته‌ شده را انجام داده تا در فرصت مناسب نسبت به عرضه آنها اقدام کند.

سرپرست معاونت ناشران و اعضا شرکت بورس تهران گفت: فهرست شرکت‌های مذکور در تارنمای بورس تهران، قسمت «ناشران و پذیرش» و بخش «پرونده‌های پذیرش سهام» در دسترس عموم قرار گرفته است.

قهرمانی تاکید کرد: فرایند پذیرش و درج سهام شرکت‌ها به عنوان یکی از مأموریت‌های اصلی بورس تهران همواره در جریان بوده و پیگیری می‌شود.

او گفت: پیرو انجام پاره‌ای از اصلاحات در دستورالعمل پذیره‌نویسی اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، بورس تهران رویه‌های مربوط به برگزاری جلسات معارفه (Road Show) و نحوه پرسش و پاسخ در این جلسات را تهیه و تصویب کرده است.

سرپرست معاونت ناشران و اعضا شرکت بورس تهران تاکید کرد: همچنین تارنمایی مختص عرضه‌های اولیه به آدرس https://ipo.tse.ir/dossier راه اندازی شده که می‌تواند زمینه مشارکت فعالان بازارسرمایه را در حوزه گزارش‌های ارزشگذاری سهام شرکت‌ها و سایر موارد فراهم کند.

قهرمانی در پایان گفت: در بورس تهران هیچ فرآیندی در راستای درج یا پذیرش شرکت‌ها متوقف نشده و اکنون نیز بسترسازی‌های لازم در راستای عرضه اولیه ۱۷ شرکت در سال آینده انجام شده است. از سوی دیگر نیز امید می‌رود با بهبود شرایط بازارسرمایه شاهد ارتقا در بحث ارزش‌گذاری عرضه‌های اولیه باشیم.

کد خبر 14516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =