شرکت‌های سجامی سود سهامداران را پیش خود نگه نداشته اند

معاون نظارت سازمان بورس گفت: شرکت‌هایی که سجامی شده از این طریق سود سهام را واریز می کنند و سود سهامداران را پیش خود نگه نداشته اند.

به گزارش بیدار بورس، محسن خدابخش، در مورد میزان سودی که از سهام سهامداران در شرکت‌های بورسی و فرابورسی رسوب می‌کند، گفت:‌ شرکت‌هایی که عضو سجام شده‌اند و سودهای خود را از این طریق واریز می‌کنند رسوب سود در مورد آنها وجود ندارد اما در مورد بقیه شرکت‌ها آمار دقیقی از میزان رسوب سود سهامداران حقیقی نداریم.

وی افزود: سازمان بورس امروز به شرکت‌های بورسی و فرابورسی که سود سهامداران خود را از طریق سجام به حساب مردم واریز کرده‌اند مورد تقدیر قرار داد و جایزه داد همچنین شرکت‌هایی که در صورت‌های مالی خود بند حسابرسی نداشتند یعنی ابهامی نداشته یا افشای اطلاعات زودتر از موعد انجام داده بودند و یا عملکرد تولیدی بهتری داشته‌اند امروز جایزه گرفته‌اند.

وی افزود: روند نظارت بر شرکت‌ها به صورت مستمر ادامه دارد و در جهت افزایش شفافیت گام برمی‌داریم.

معاون نظارت سازمان بورس در مورد اینکه سود سهام شرکت‌ها از سال آینده چگونه پرداخت می‌شود، گفت:‌بر اساس آنچه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ آمده و نمایندگان مصوب کرده‌اند از سال آینده همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی طبق قانون مجلس موظف می‌شوند سود سهامداران خود را به صورت متمرکز و از طریق سجام واریز کنند.

وی در مورد اینکه آیا قانون بودجه می‌تواند قانون تجارت که این اختیار را به شرکت‌ها داده است تا ۸ ماه سود را واریز کنند گفت:‌ اگر به تصویب نهایی مجلس و شورای نگهبان برسد چون قانون مؤخر است الزام قانونی می‌شود و قابل اجرا خواهد بود و قانون تجارت را قید می‌زند.

خدابخش در مورد برخورد سازمان بورس با شرکت مخابرات که سال گذشته و سال جاری سود سهامداران خرد عدالت را واریز نکرده است، گفت:‌ این مسأله در امور حقوقی پیگیری می‌شود و پرونده آن به هیأت داوری رفته و روند قضایی در مورد آن اعمال می‌شود که هنوز حکم قضایی صادر نشده است.

کد خبر 14777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =