۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
"بورس" در کمای ابهامات

بورس ایران در حالت کما به سر برده و در این راستا ابهامات موجود در مذاکرات و بازارهای جهانی نیز تأثیرگذار است.

به گزارش بیدار بورس، میثم مسلمان‌زاده کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت امروز بازار بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط می‌توان گفت بورس در حالت کما به سر برده و در این راستا ابهامات موجود در مذاکرات و بازارهای جهانی نیز تأثیرگذار است. البته بازار سرمایه چند بار سعی در بهبود وضعیت داشت که به دلیل اخبار مأیوس کننده از برجام، تأثیر منفی در بورس داشت.

کارشناس بازار در ادامه افزود: البته فروش حقوقی‌ها در پایان سال نیز در وضعیت بورس تأثیرگذار بوده و نمی‌توان به راحتی از آن رد شد. به نظر می‌رسد با حمایت حقوقی‌ها که طی چند روز اخیر به خصوص در گروه‌های ریالی بیشتر شده، سهم‌ها در همین محدوده معامله شوند و به همین دلیل می‌توان گفت اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد.

مسلمان زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم در تعطیلات عید، برجام احیا شده و بحث اوکراین و روسیه نیز به نتیجه مشخصی برسد. اگر در خصوص این جنگ اثر مثبتی بوجود بیاید هیجان بازارهای جهانی نیز فروکش می‌کند، هر چند که جدا از بحث جنگ، پیشروی مجدد کووید ۱۹ در چین موجب تأثیرات منفی در بازار جهانی شده است. در حال حاضر هر تصمیمی در بازار هیجانی بوده و می‌توان در صورت رفع ابهامات تصمیم مناسبی برای سرمایه گذاری در این حوزه گرفت.

کد خبر 14806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =