توضیح بانک ملت درباره اثر درآمدی اعمال نرخ های جدید تسعیر ارز

بانک ملت هم درباره اثر درآمدی اعمال نرخ های جدید تسعیر ارز ابلاغی بانک مرکزی با لحاظ خالص وضعیت باز ارزی مثبت ۴.۴ میلیارد یورویی، دست به شفاف سازی زد.

به گزارش بیداربورس، بانک ملت هم درباره اثر درآمدی اعمال نرخ های جدید تسعیر ارز ابلاغی بانک مرکزی با لحاظ خالص وضعیت باز ارزی مثبت ۴.۴ میلیارد یورویی، دست به شفاف سازی زد و آماده بازگشایی نماد شد.

براین اساس، "وبملت" اعلام کرد: طبق بخشنامه ۲۴ اسفند بانک مرکزی با موضوع نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی بانک ها، مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی برای پایان سال مالی ۱۴۰۰ به منظور اعمال در دفاتر بانک و تهیه صورت های مالی، مبلغ ۲۲ هزار تومان برای هر یورو و ۲۰ هزار تومان برای هر دلار آمریکا و سایر اسعار به نرخ برابری آنها به یورو با رعایت سایر شرایط اعلامی تعیین شده است.

با در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز اعمال شده در آخرین صورت های مالی انتشار یافته در سامانه کدال ( ۱۹ هزار تومان برای هر یورو و ۱۵.۹ هزار تومان برای هر دلار و سایر اسعار به نرخ برابری آنها به یورو) و با لحاظ خالص وضعیت باز ارزی مثبت بانک تا تاریخ نامه حاضر پس از کسر ذخایر مطالبات مشکوک الوصول به ارز که ۴۴۱۰ میلیون یورو است، اعمال نرخ های جدید ابلاغی بانک مرکزی در تسعیر اقلام ارزی پولی، اثر درآمدی با اهمیتی برای بانک به همراه خواهد داشت.

لیکن تعیین آثار دقیق آن بر سود و زیان بانک منوط به اعمال نرخ در سامانه های عملیاتی و مالی در پایان سال و تهیه گزارشات و صورت های مالی پایان سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ خواهد بود.

کد خبر 14917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =