ورود محصولات فولادی و پتروشیمی به بورس کالا و مزایای ابزارهای مالی

مدیر عملیات بازار شرکت بورس کالا با اشاره به ورود کامل زنجیره فولاد و محصولات پتروشیمی، مزایای استفاده از ابزارهای مالی این بورس را اعلام کرد.

به گزارش بیدار بورس، عباس یعقوبی با اشاره به نامه اخیر وزارت صنعت به همه شرکت ها مبنی بر الزام عرضه کل تولیدات در بورس کالا به ایرنا گفت: زنجیره فولاد تحت تاثیر اقدامات مثبت وزارت صنعت به صورت کامل به بورس کالا ورود کرده و عرضه محصولات پتروشیمی نیز از طریق بورس کالا انجام می شود.

وی افزود: برای آن دسته از محصولاتی که با کمبود تولید در داخل مواجه است وزارت صنعت با همکاری وزارت نفت در صدد بوده تا از طریق واردات اقلام دارای کمبود نسبت به تامین از طریق شرکت های تولیدکننده یا سایر روش ها، اقدام کند. ضمنا برخی محصولات این حوزه به عنوان خوراک، بین مجتمع های پتروشیمی محسوب شده که به صورت مستقیم در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد.

یعقوبی ادامه داد: بهره گیری وزارت صنعت از ابزارهای مالی بورس کالا از جمله قراردادهای بلندمدت فلزات (کشف پریمیوم) در راستای تسهیل تامین مواد اولیه صنایع پایین دست در کنار توسعه ابزارهای مالی و ورود دارایی های جدید به قراردادهای آتی و گواهی سپرده کالایی در بورس کالا به گسترده شدن دایره شفافیت‌ در بازار کالایی، رشد رقابت، حذف قیمت گذاری دستوری در اقتصاد و افزایش تولید منجر می شود.

کد خبر 15222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =