احتمال استیضاح ۲ وزیر صنعت و اقتصاد و تورم نگران کننده سال ۱۴۰۱

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تورم در سال ۱۴۰۱ نگران کننده خواهد بود و احتمال استیضاح ۲ وزیر صنعت و اقتصاد از سوی نمایندگان مجلس زیاد است.

به گزارش بیدار بورس، محمد وحیدی با اشاره به اینکه برخی از مدیران نگرش دولت و برنامه ۵ ساله را درک نکرده‌اند، گفت: نمایندگان باید به اظهارات رهبر انقلاب توجه کنند تا به جای مزاحمت برای دولت، سعی در افزایش قدرت نظارتی داشته باشند. از همین جهت باید از اهرم‌های نظارتی که یکی از آنها استیضاح است استفاده کرد و به سمت الگوی مداخله‌ای در کار دولت نرفت.

وی افزود: زمینه برای استیضاح وزیر صنعت آماده‌تر است. اگر وضعیت موجود ادامه‌دار باشد بطور قطع مجلس از اهرم نظارتی استفاده می‌کند و وزرا نیز باید پاسخگو باشند. نگاه به دولت باید سیستمی باشد یعنی اگر هر جزئی نقص پیدا کند این معضل اثر را روی دیگر قسمت‌ها هم خواهد گذاشت. گروه اقتصادی دولت شاید در جلسات‌ به نقطه مشترک برسند اما وقتی به میدان عمل و اجرا می‌آیند خیلی منفصل از هم یا جزیره‌ای عمل می‌کنند.

وحیدی ادامه داد: بطور مثال در خصوص حذف ارز ترجیحی باید اطمینان‌بخشی به مجلس و مردم به حدی باشد که همه حس کنند با حذف این ارز رانتی، مشکل خاصی، افراد و معیشت‌ را تهدید نمی‌کند. این رویکرد که باید در یک برنامه زمان‌بندی شده و قابل اجرا باشد در سطح جامعه دیده نمی‌شود و نگرانی تورم در سال ۱۴۰۱ وجود دارد. مجلس اگر دست دولت را در حذف ارز ترجیحی باز گذاشت به این دلیل بود که رانت حذف شود. اما نگرانی از بعد این تصمیم است.

کد خبر 15224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =