جهش قیمت نفت در پی افزایش تحریم‌ها علیه روسیه

نفت روز دوشنبه جهش کرد، زیرا افزایش تلفات غیرنظامیان در اوکراین فشار بر کشورهای اروپایی را برای اعمال تحریم‌ها بر بخش انرژی روسیه افزایش داد و نگرانی‌های جدیدی را از سوی فعالان بازار در مورد عرضه محدودتر ایجاد کرد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از سی ان بی سی، شاخص جهانی نفت خام برنت در معاملات روز گذشته با افزایش ۳.۰۱ درصدی به معاملات خود پایان داد و به ۱۰۷ دلار و ۵۳ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴.۰۱ دلار معادل ۴.۰۴ درصد افزایش به ۱۰۳ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد در اوایل جلسه معاملاتی روز گذشته بیش از یک دلار کاهش یافتند.

به گفته اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و حامیانش «عواقب» رویدادهای بوچا، خارج از کیف پایتخت، جایی که یک گور دسته جمعی و اجساد بسته شده از فاصله نزدیک پیدا شد را احساس خواهند کرد.

او گفت که متحدان غربی بر سر تحریم‌های بیشتر علیه مسکو در روزهای آینده به توافق خواهند رسید، اگرچه زمان‌بندی و دستیابی به بسته جدید مشخص نیست.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، تحریم نفت و زغال سنگ را پیشنهاد کرد و افزود که «سرنخ‌های واضحی مبنی بر جنایات جنگی» نیروهای روسیه وجود دارد.

تهاجم روسیه در فوریه نگرانی‌های عرضه را که قبلاً زیربنای قیمت‌ها بود، افزایش داده است. تحریم‌های اعمال شده بر روسیه و اجتناب خریداران از نفت روسیه منجر به کاهش تولید شده و نگرانی از ضررهای بیشتر را افزایش داده است.

رئیس شرکت Lipow Oil Associates در هیوستون، اندرو لیپو گفت: از آنجا که ایالات متحده و اتحادیه اروپا خرید نفت روسیه را کاهش می‌دهند، چین و هند به عنوان مشتریان اصلی باقی می‌ماند و بسیاری از پالایشگاه های این کشورها ممکن است تمایلی به خرید نفت روسیه با روابط عمومی منفی نداشته باشند.

پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، رکورد انتشار ذخایر نفتی آمریکا را اعلام کرد و اعضای آژانس بین المللی انرژی متعهد به بهره برداری بیشتر از ذخایر نفت خام شدند، نفت خام حدود ۱۳ درصد کاهش یافت. قیمت نفت برنت ماه گذشته به ۱۳۹ دلار رسید که بالاترین قیمت از سال ۲۰۰۸ است.

کارستن فریچ از Commerzbank در گزارشی نوشت: انتشار انبوه یک میلیون بشکه در روز طی یک دوره شش ماهه تنها در ایالات متحده احتمالاً تضمین می کند که بازار نفت دیگر در سه ماهه دوم و سوم کمبود شدیدی نداشته باشد.

فشار نزولی ناشی از آتش‌بس در یمن می‌تواند تهدیدات برای عرضه در خاورمیانه را کاهش دهد.

سازمان ملل برای اولین بار در درگیری های هفت ساله، آتش بس دو ماهه بین ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و گروه حوثی همسو با ایران را میانجی گری کرده است. تاسیسات نفتی عربستان در جریان درگیری ها مورد حمله حوثی ها قرار گرفته است.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سی ان بی سی،  قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه، در ساعت ۸:۱۵ به وقت تهران، با افزایش ۱.۲۸ درصدی در هر بشکه، ۱۰۸ دلار و ۸۶ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۱.۲۲درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۰۴ دلار و ۵۵ دلار معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۰۶درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۹۳۲ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۰.۰۸ درصدی، ۲۴ هزار و ۵۷ دلار معامله شد.

مس با افزایش ۰.۶۱ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۸۱۰ دلار قیمت خورد.

کد خبر 15233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =