موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی

مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، موافقت کرد که شامل ۵ محور از جمله صادرات بنزین ۵۰۰ تومانی و دوگانه سوز کردن حدود ۱.۵ میلیون خودرو است.

به گزارش بیداربورس، مجلس در اولین دستور جلسه امروز  با رای ۱۸۹ نماینده، تحقیق و تفحص از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی را تصویب کرد.

طبق گزارش کمیسیون انرژی مجلس، محورهای تحقیق و تفحص از این شرکت شامل موارد زیر است:

۱- ابهامات موجود در خصوص صادرات فرآورده های نفتی (اخیرا گزارشی در خصوص صادرات بنزین ۵۰۰ تومانی منتشر شد) که این موارد عمدتا مربوط به دولت گذشته به ویژه در دوران تحریم است.

۲- بررسی عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش در طرح موسوم به برندینگ؛ در این رابطه برخی واگذاری ها صورت گرفته بود که برخی از شرکت های مسئول فاقد هرگونه صلاحیت بودند.

۳- بررسی عملکرد شرکت در طرح دوگانه سوز کردن حدود ۱.۵ میلیون خودرو عمومی؛ در این زمینه نیز گزارش وزارت نفت، کامل نبود و مقرر شد تحقیق و تفحص به منظور شفاف سازی در این زمینه صورت گیرد.

۴- بررسی عملکرد شرکت در قراردادهای پژوهشی؛ در این محور تحقیق و تفحص نیز قراردادهایی منعقد شده که جا دارد در این رابطه نیز شفاف سازی صورت گیرد.

۵- بررسی عملکرد شرکت در قراردادهای بخش حمل و نقل بخصوص در بخش دریایی؛ صادرات بسیاری از فرآورده های نفتی از طریق وزارت نفت و شرکت ملی پخش و پالایش صورت می گیرد که در این زمینه نیز نیاز به شفاف سازی است.

۶- بررسی عملکرد شرکت در خصوص نحوه تامین کاتالیست ها؛ در این زمینه نیز با توجه به اینکه برخی شرکت های داخلی مدعی تولید کاتالیست های با کیفیت هستند اما کاتالیست ها از شرکت های خارجی با صرف ارز زیاد وارد می شود.

کد خبر 15247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =