دولت رئیسی در ریزش سال گذشته بورس تقصیری ندارد!

کارشناس بازار سرمایه با اعلام عدم نقش دولت رئیسی در ریزش سال گذشته شاخص، خواهان شفافیت عملکرد دولت در حوزه بازار سرمایه به ویژه توسعه معاملات شد.

به گزارش بیداربورس، علی صادقین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ریزش شاخص بورس در سال گذشته تحت تاثیر اقدامات دولت سیزدهم بود یا خیر؟ به ایرنا گفت: عامل اصلی ریزش بورس، تبلیغات کاذب دولت قبل در نیمه نخست سال ۹۹ و برای ورود مردم به بازار سهام بود که باعث رشد حبابی شاخص و افزایش قیمت سهام بیش از ارزش ذاتی شد.

وی ادامه داد: ورود بی رویه و بدون آموزش سهامداران حقیقی، عدم جهت‌دهی سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌ها، فروش بیش از حد اوراق در دولت دوازدهم، افزایش بدون برنامه نرخ بهره بدون ریسک، اختلاف و درگیری برخی اعضای هیات دولت قبل در خصوص سیاست‌های مرتبط با بازار سرمایه از دیگر عوامل ورود شاخص به مسیر اشتباه در معاملات بود.

صادقین افزود: با این همه از دولت فعلی که اقدام به حذف قیمت گذاری دستوری کرده انتظار می رود در سال جاری اقدام به شفافیت عملکرد در حوزه بازار سرمایه به ویژه توسعه معاملات کند. حذف قیمت گذاری دستوری به طور حتم منجر به توسعه بازارسرمایه، افزایش حضور سرمایه گذاران واقعی در بازار و کشف عادلانه نرخ‌ها بر پایه عرضه و تقاضا و منجر به بهبود تولید و برنامه‌ریزی بهتر برای سرمایه‌گذاری  بنگاه‌ها خواهد شد.

کد خبر 15258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =