آیا رویکرد سیاسی‌ترین شبکه‌ اجتماعی تغییر می‌کند؟

ایلان ماسک ۹٫۲ درصد از سهام توئیتر را به‌دلیل مشکلات آزادی بیان در این پلتفرم، خریداری کرد و ارزش سهام این پلتفرم اجتماعی بلافاصله پس از انتشار این خبر ۲۵ درصد افزایش یافت.

خرید توییتر برای دفاع از آزادی بیان؟

به گزارش بیداربورس ماسک ازطریق نظرسنجی انجام‌شده در حساب توئیتر خود در ۲۵ مارس، به‌طور علنی رویکرد توئیتر به آزادی بیان را زیر سوال برده بود. سوال توئیتری مدیرعامل تسلا این بود:

آزادی بیان، برای دموکراسی کارآمد ضروری است. آیا معتقدید توئیتر به‌طور جدی به این اصل پایبند است؟

پلتفرم جدید نیاز است؟

ایلان ماسک در توئیت بعدی اشاره کرده که عواقب این نظرسنجی مهم خواهد بود. بیش از ۲ میلیون کاربر در این نظرسنجی شرکت کرده و ۷۰٫۴ درصد آن‌ها به این سؤال، رای منفی داده بودند. روز بعد در توئیتی دیگر نوشت: «با توجه به اینکه توئیتر عملاً به‌عنوان میدان عمومی شهر عمل می‌کند، عدم پایبندی به اصول آزادی بیان، اساساً دموکراسی را در این پلتفرم تضعیف می‌کند.» و بعد از کاربران پرسید آیا به «پلتفرم جدیدی» نیاز است یا خیر.

" البته با توجه به اینکه ایلان ماسک سهام خود را در تاریخ ۱۴ مارس خریداری کرده، به‌نظر می‌رسد این نظرات پس از تصمیم او برای خرید سهام توئیتر بوده است. "

آیا تغییری در پلتفورم توییتر اتفاق می‌افتد؟

ماسک در اوایل ماه جاری پس از اینکه ادعا کرد برخی از دولت‌ها به استارلینک گفته‌اند دسترسی به منابع خبری روسی را مسدود کند، گفت که دیدگاه وی «آزادی بیان مطلق» است. وی در ادامه گفت: (ما این کار را انجام نمی‌دهیم مگر به‌ زور اسلحه)

بنابراین میتوان منتظر اتفاقات جدیدی در شبکه اجتماعی توییتر در راستای افزایش آزادی بیان باشیم.

کد خبر 15274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =