مقدمات عرضه ۵ و ۱۷ درصد از سهام ایران‌ خودرو و سایپا آغاز شد

رئیس کمیسیون صنایع مجلس از اعلام وزیرصنعت مبنی بر آغاز مقدمات بررسی عرضه ۵ و ۱۷ درصد سهام ایران‌ خودرو و سایپا و اصلاح ساختار مدیریتی خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، عزت اله اکبری تالار پشتی از آغاز مقدمات بررسی واگذاری سهام ایران‌ خودرو و سایپا به بخش خصوصی و اصلاح ساختار مدیریتی آنها بنابر اعلام وزیر صنعت خبر داد.

براین اساس، رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت اخیرا" در جلسه شورای اداری نیشابور  واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی را اعلام کرده بود.

احمد نعمت‌بخش رئیس انجمن خودروسازان نیز بهمن ماه گفته بود: صنعت خودرو منوط به خصوصی سازی واقعی و دست برداشتن از بنگاهداری است. اما دولت علاقه ای به فروش سهام در خودروسازی ها ندارد.

سعید مدنی مدیرعامل اسبق سایپا نیز گفت: قبل از واگذاری باقی مانده سهام دولت در این شرکت‌ها، باید اصلاح ساختار سهامداری در دستور کار باشد. یعنی سهام خریداری شده توسط شرکت‌های زیرمجموعه سایپا و ایران خودرو در شرکت مادر تجمیع و واگذار شود. بعد از آن می‌توان فرآیند خصوصی سازی و واگذاری باقی مانده سهام را انجام داد.

حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی هم گفت: حدود ۵ درصد سهام ایران خودرو و ۱۷ درصد سهام دولت در سایپا وثیقه است و اول باید این وثایق آزاد شود تا امکان واگذاری فراهم شود.

کد خبر 15275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =