نشریه فوربس نام ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد

نشریه فوربس اخیرا فهرست سالانه ثروتمندترین افراد جهان را به‌روزرسانی کرده و شاهد تغییر نام‌ها و جایگاه در این فهرست هستیم.

به گزارش بیداربورس به نقل از راشاتودی، نشریه فوربس اعلام کرد که پس از ۴ سال حضور جف بزوس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان، ایلان ماسک حالا توانسته جای وی را بگیرد.

ثروت ایلان ماسک بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس، ۶۸ میلیارد دلار رشد کرده و به ۲۱۹ میلیارد دلار رسیده است.

دلیل رشد ثروت ماسک بالا رفتن ارزش ۳۳ درصدی سهام تسلا بوده است. حالا ثروت خالص ماسک ۴۸ میلیارد دلار بیشتر از جف بزوس بنیانگذار شرکت فروش اینترنتی آمازون و عنوان‌دار ثروتمندترین فرد جهان در ۴ سال گذشته است.

جف بزوس هم اکنون دومین فرد ثروتمند جهان است و دلیل آنکه جایگاه خود را از دست داده، کاهش سه درصدی ارزش سهام آمازون بوده است.

برنارد آرنو، ثروتمند فرانسوی و مالک چند برند لوکس نیز هم اکنون با ۱۵۸ میلیارد دلار دارایی خالص در جایگاه سومین فرد ثروتمند جهان قرار دارد.

بر اساس محاسبات موسسه فوربس دارایی خالص میلیاردهای جهان هم اکنون ۱۲.۷ تریلیون دلار است که ۴۰۰ میلیارد دلار کمتر از سال ۲۰۲۱ است. هم اکنون ۲۶۶۸ فرد در جهان بیش از یک میلیارد دلار که ۷۳۵ نفر از آنها آمریکایی و ۶۹۷ نفر هم چینی هستند، ۸۳ نفر از این افراد هم اهل روسیه هستند.

کد خبر 15325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =