۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
گرد و خاک همچنان در تهران است

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران از ادامه دار شدن گرد و خاک خبر داد و دو عضو شورای شهر از تصمیم استاندار انتقاد شدیدی کردند.

به گزارش بیدار بورس، محمدمهدی میرزایی قمی با اشاره به آلودگی شدید هوای تهران در چند روز گذشته و ناشی از کشورهای همسایه گفت: در ۱۲ سال گذشته چنین پدیده‌ای در تهران مشاهده نشده بود و احتمالا این گرد و خاک در روزهای آتی نیز مهمان تهران است.

وی افزود: شهرداری در آلودگی هوا و گرد و خاک هیچ وظیفه‌ای بر تعطیلی نداشته و کمیته اضطرار آلودگی هوا با ۸ عضو در ارتباط با این مسئله تصمیم‌گیری می‌کند. کمیته اضطرار آلودگی هوا در دو حالت و شامل اعلام سازمان هواشناسی و درخواست وزارت بهداشت تشکیل جلسه می‌دهد. بر اساس قوانین و مقررات هواشناسی باید ۹۶ ساعت قبل شرایط جوی را پیش‌بینی کند اما در اکثر جلسات کمیته اضطرار آلودگی هوا عکس این موضوع مشهود است.

استاندار درباره جان مردم بی‌تفاوت است!  

بر اساس این گزارش، جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران هم اعلام کرد: عدم تعطیلی تهران، بازی با جان مردم است و اورژانس باید اعلام کند در پی تصمیم استانداری تهران چه تعدادی از هموطنان دچار مشکل تنفسی شده‌اند؟

ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت : طبق قوانین اگر شاخص به بیش از ۲۰۰ برسد باید مدارس و ادارات تعطیل شوند اما در آلودگی اخیر با  شاخص بی سابق ۴۰۰، کمیته اضطرار آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران هیچ توجهی به این مسئله نکرد.

کد خبر 15445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =