کاهش قیمت نفت در پی فشار قرنطینه چین

قیمت نفت به دنبال دومین کاهش هفتگی متوالی پس از اعلام برنامه‌های مصرف‌کنندگان جهانی برای آزادسازی حجم بی‌سابقه نفت خام و فرآورده‌های نفتی از ذخایر استراتژیک و ادامه قرنطینه‌های چین، کاهش یافت.

به گزارش بیدار بورس و به نقل از رویترز، نفت خام برنت در معاملات روز با ۲.۰۴ دلار معادل ۲ درصد کاهش به ۱۰۰ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید. این در حالی است که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۹۴ دلار معادل ۲ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۳۲ سنت رسید.

هفته گذشته، برنت ۱.۵ درصد کاهش داشت در حالی که نفت آمریکا یک درصد کاهش داشت. برای چندین هفته، معیارها در بیشترین نوسان خود از ژوئن ۲۰۲۰ بوده اند. این در حالی است که بازار شاهد تحولات چین بوده است، جایی که مقامات شانگهای، شهری با ۲۶ میلیون نفر را تحت «تحمل صفر» خود برای COVID-۱۹ محبوس نگه داشته اند. چین بزرگترین واردکننده نفت جهان است.

کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) ظرف شش ماه آینده ۶۰ میلیون بشکه نفت تولید خواهند کرد و ایالات متحده نیز به عنوان بخشی از انتشار ۱۸۰ میلیون بشکه‌ای خود که در ماه مارس اعلام شد، با این مقدار برابری خواهد کرد. هدف از این اقدامات جبران کسری نفت خام روسیه پس از تحریم های سنگین مسکو پس از حمله به اوکراین است.

با این حال، مشخص نیست که آیا این امر به طور کامل کمبود نفت روسیه را جبران خواهد کرد، زیرا صادرات ادامه دارد و هند که با تخفیف های شدید فریب خورده و واردات را افزایش می دهد.

کاخ سفید گفت روز دوشنبه، رئیس جمهور جو بایدن، به طور مجازی با نارندرا مودی، نخست وزیر هند، دیدار خواهد کرد، در حالی که ایالات متحده آشکارا اعلام کرده است که نمی خواهد شاهد افزایش واردات انرژی روسیه از سوی هند باشد.

تولید نفت و میعانات گازی روسیه در روزهای ۱ تا ۶ آوریل به ۱۰.۵۲ میلیون بشکه در روز از میانگین ۱۱.۰۱ میلیون بشکه در روز مارس کاهش یافته است.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند که انتشار ذخایر نفتی می تواند تولیدکنندگان از جمله سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان شیل آمریکا را از تسریع افزایش تولید حتی با قیمت حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه باز دارد.

با این حال، گروه کشورهای صادرکننده نفت اوپک پلاس هیچ تمایلی برای افزایش اهداف تولید خود بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز که به عنوان بخشی از بازگرداندن کاهش عرضه به آن اضافه می‌کند، نشان نداده است.

در ایالات متحده، شرکت‌های انرژی هفته گذشته برای سومین هفته متوالی دکل‌های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند، زیرا واشنگتن به دنبال تولید بیشتر برای کمک به متحدانش برای کنار گذاشتن نفت و گاز روسیه است.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، در ساعت ۸:۴۶ به وقت تهران، با کاهش ۲.۳۷ درصدی در هر بشکه، ۱۰۰ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۲.۳۹ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۹۵ دلار و ۹۱ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۰۱ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۹۴۵ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با افزایش ۰.۲۱درصدی، ۲۴ هزار و ۸۷ دلار معامله شد

مس با کاهش ۰.۸۳درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۶۸۹ دلار قیمت خورد.

کد خبر 15474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =