انصراف ایلان ماسک از ورود به هیات مدیره توییتر

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس برنامه‌های خود برای پیوستن به هیات مدیره توییتر را رها کرد.

به گزارش بیداربورس، پاراک آگراوال، مدیرعامل توییتر اعلام کرد ماسک بزرگترین سهامدار توییتر می‌ماند و این شرکت پذیرای نظرات وی خواهد بود.

ماسک صبح شنبه به توییتر اطلاع داد که کرسی در هیات مدیره این شرکت نخواهد گرفت.

آگراوال گفت: انتصاب ماسک قرار بود روز شنبه با بررسی سابقه و پذیرش رسمی، آغاز شود. با این حال اشاره نکرد که آیا ماسک دلایل خاصی برای تغییر نظرش درباره ورود به هیات مدیره این شرکت داشته است یا خیر. مدیرعامل توییتر کارمندان توییتر را تشویق کرد متمرکز بمانند و گفت: حواشی پیش روی ما وجود خواهد داشت اما هدف و اولویتهای ما بدون تغییر مانده‌اند.

ایلان ماسک در پنجم آوریل اعلام کرده بود به هیات مدیره توییتر ملحق خواهد شد. یک روز قبل، وی در اظهارنامه مالی فاش کرده بود که بزرگترین سهامدار توییتر است.

ارزش سهام توییتر روز سه شنبه پس از اعلام حضور ماسک در هیات مدیره این شرکت چهار درصد صعود کرده بود و پس از این که اعلام شد ماسک بزرگترین سهامدار توییتر است، سهام این شرکت بهترین عملکرد روزانه را از زمان عرضه اولیه عمومی سهام در سال ۲۰۱۳ تجربه کرد و بیش از ۲۷ درصد افزایش یافت.

در اظهارنامه مالی توییتر قید شده است تا هنگامی که ماسک در هیات مدیره بماند، نمی‌تواند بیشتر از ۱۴.۹ درصد سهام این شرکت را داشته باشد. ماسک اکنون می‌تواند سهام خود در توییتر را ۹ درصد دیگر افزایش دهد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، ایلان ماسک پیشنهادهای زیادی برای توییتر مطرح کرده که شامل پیشنهاد پرداخت حق اشتراک سرویس پولی توییتر با دوج کوین، گرفتن تیک آبی مشترکان سرویس توییتر بلو و عدم نمایش تبلیغات در این سرویس بوده است. وی همچنین پیشنهاد کرده است توییتر دفتر مرکزی خود در سن فرانسیسکو را به پناهگاه بی‌خانمان‌ها تبدیل کند زیرا هیچ کارمندی در آنجا حاضر نمی‌شود.

کد خبر 15485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =