۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
تولید آیفون ۱۳ در هند آغاز شد

اپل تولید آیفون ۱۳ در هند را در تلاش برای کاهش وابستگی به زنجیره تامین چینی خود، آغاز کرد.

به گزارش بیداربورس، یک منبع آگاه به رویترز گفت: آیفون ۱۳ در کارخانه شرکت تایوانی فاکسکان واقع در شهرسریپرومبودور در ایالت جنوبی تامیل نادو تولید می‌شود.

اپل بخشی از تولید آیفون را از چین به بازارهای دیگر از جمله هند که دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند در جهان است، منتقل کرده است و قصد دارد تبلت‌های آی‌پد را هم در این کشور تولید کند.

هند و کشورهایی مانند مکزیک و ویتنام برای تولیدکنندگان قراردادی محصولات اپل که به دنبال متنوع کردن پایگاه‌های تولید خود و کاهش حضور در چین هستند، اهمیت روزافزونی پیدا می‌کنند. یکی از مشوقهای مهم تولیدکنندگان تلفن هوشمند برای تولید دستگاه‌هایشان در هند، صرفه جویی در تعرفه واردات است که شامل مالیات ۲۰ درصدی بر واردات می شود. شایع شده است که اپل در آینده نزدیک ۲۰ درصد از تولید آیفون را از چین به هند منتقل خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آیفون ۱۳ چهارمین مدلی است که از زمان آغاز فعالیت‌های تولیدی اپل در هند در سال ۲۰۱۷، در این کشور تولید می‌شود. اپل مدلهای آیفون ۱۲، آیفون ۱۱ و آیفون SE را در هند تولید کرده است و برآورد می شود ۷۰ درصد از تلفنهایی که در هند می فروشد را در این کشور تولید می‌کند. پیش از این گزارش شده است سری آیفون ۱۳ پرو قرار است در هند تولید شود.

کد خبر 15520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =