۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
طلا در اوج نماند

قیمت طلا، امروز چهارشنبه، پس از افزایش یک درصدی ثابت بود زیرا بازدهی خزانه‌داری پس از اینکه داده‌های تورم ایالات متحده و نگرانی‌ها در مورد مناقشه اوکراین از پیشنهادهای امن حمایت کرد، کاهش یافت.

به گزارش بیدار بورس، هر اونس طلا پس از رسیدن به اوج نزدیک به یک ماهه(۱۹۷۸ دلار و ۲۱ سنت) روز سه‌شنبه، در ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با افزایش ۳.۹ درصدی به ۱۹۷۰ دلار و ۱۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۱۹۷۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده کاهش یافت و بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله در مسیر اولین کاهش خود قرار گرفت. قیمت‌های مصرف‌کننده ماهانه ایالات‌متحده در ماه مارس به بیشترین میزان در ۱۶ و نیم سال گذشته افزایش یافت زیرا جنگ روسیه و اوکراین قیمت سوخت را به بالاترین حد خود رساند و این موضوع را برای افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه آینده تقویت کرد.

در حالی که طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره و بازده بالاتر ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد. شاخص دلار آمریکا با محدود کردن رشد طلا، نزدیک به بالاترین حد خود در ماه می ۲۰۲۰ در نوسان بود و باعث شد طلا برای دیگر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

به نقل از رویترز، دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله با پشتوانه طلا در جهان ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۹۳.۱۰ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با بهای ۲۵.۳۶ دلار در هر اونس ثابت شد و پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۶۸.۱۷ دلار و پالادیوم ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۲۳۵۰ دلار و ۶۸ سنت رسید.

کد خبر 15549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =