کاهش پیش‌بینی اوپک از رشد تقاضای نفت در ۲۰۲۲

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت، پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت را در سال جاری میلادی به‌خاطر تحولات اخیر ژئوپلیتیکی در شرق اروپا و بازگشت قرنطینه‌های کرونایی در چین ۴۸۰ هزار بشکه در روز پایین آورده و ۳.۶۷ میلیون بشکه اعلام کرده است

به‌گزارش بیداربورس به نقل از اویل پرایس، اوپک در روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری میلادی را حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز پایین آورد که دلیل آن را می‌توان انتظار رشد پایین‌تر اقتصاد دنیا در نتیجه جنگ اوکراین و بازگشت قرنطینه‌های کرونایی در چین دانست.
اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود از بازار نفت تخمین می‌زند رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی ۳.۶۷ میلیون بشکه در روز باشد، یعنی ۴۸۰ هزار بشکه در روز کمتر از ۴.۱۵ میلیون بشکه‌ای که در ماه گذشته پیش‌بینی‌شده بود. پایین آمدن این رقم نتیجه کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد دنیاست.

در حال حاضر متوسط کل تقاضای نفت در سال جاری ۱۰۰.۵ میلیون بشکه در روز پیش‌بینی می‌شود. یعنی ۱۹۱ میلیون بشکه کمتر از آنچه در گزارش ماه مارس تخمین زده‌شده بود.
کاهش پیش‌بینی اوپک از رشد تقاضای جهانی نفت بیشتر مربوط می‌شود به تحولات اخیر ژئوپلیتیکی در شرق اروپا و بالا رفتن تورم جهانی.
اوپک پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد دنیا در ۲۰۲۲ را تا ۳.۹ درصد پایین آورده‌است، این رقم قبلاً ۴.۲ درصد پیش‌بینی‌شده بود.
اوپک تخمین می‌زند تقاضای جهانی نفت در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی حدود ۵ میلیون بشکه در روز نسبت‌به سال گذشته افزایش داشته باشد که نتیجه برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در بیشتر کشورها است.
این گروه تاکید کرد به‌خاطر تحولات اخیر ژئوپلیتیکی در شرق اروپا، رشد تقاضای نفت برای سه‌ماهه دوم و سوم سال، ۳.۵ میلیون بشکه در روز نسبت‌به سال قبل تخمین زده می‌شود.

کد خبر 15551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =