کمک ۱.۵ میلیارد دلاری بانک جهانی به اوکراین

وام دهنده وابسته به سازمان ملل می‌گوید بسته حمایتی ۱.۵ میلیارد دلاری اوکراین در انتظار تایید است

 به گزارش بیداربورس به نقل از راشاتودی، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی روز سه شنبه گفت که این نهاد پولی در حال آماده سازی بسته حمایتی ۱.۵ میلیارد دلاری برای اوکراین جنگ زده است.  این وام شامل پرداخت یک میلیارد دلاری از صندوق وام دهنده توسعه برای فقیرترین کشورها خواهد بود.

وی حمایت بانک را با هدف کمک به اوکراین در ارائه خدمات حیاتی، از جمله پرداخت دستمزد کارکنان بیمارستان، و همچنین تامین بودجه حقوق بازنشستگی و برنامه‌های اجتماعی، توضیح داد. بانک جهانی در سال ۱۹۴۴ برای کمک به بازسازی اروپا پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شد.  همانطور که در آن زمان انجام دادیم، در زمانی که فرا رسید، آماده کمک به اوکراین برای بازسازی خواهیم بود .

مالپاس گفت که این بانک برای ارائه حمایت با مقامات اوکراینی در تماس نزدیک بوده و در حال تلاش برای کمک به پناهندگان اوکراینی و کشورهای میزبان آنها است. بانک جهانی در حال تجزیه و تحلیل اثرات جهانی جنگ در اوکراین، از جمله افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی است، از همین روی مالپاس افزود :  «در حال آماده کردن واکنشی به بحران هستیم که حمایت متمرکزی را برای کشورهای در حال توسعه فراهم می‌کند»

کد خبر 15571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =