عملکرد بورس تهران در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه

در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش کل معاملات در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه نسبت به هفته منتهی به ۱۷ فروردین ماه کاهشی شد؛ این در حالی است که حجم معاملات افزایش ۴.۱۲درصدی را به ثبت رساند. همچنین، شاخص هم وزن نیز افزایش ۱.۵ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش بیداربورس، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۷.۲۸ درصد کاهش، از ۲۹۸ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال به ۲۷۶ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۵۱ میلیارد و ۴۲۲ میلیون سهم در هفته گذشته به ۵۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون سهم رسید که افزایش ۴.۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت صعود و نزول بازارها

در هفته یادشده، تمامی بازارها نسبت به هفته گذشته وضعیت متفاوتی داشتند و ارزش معاملات و حجم معاملات بازار اول سهام نسبت به هفته گذشته، روند افزایشی داشته است.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، افزایش ۸.۸۳ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۱۱۰ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال به ۱۲۰ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۱۷ فروردین ماه ۱۹ میلیارد و ۳۵۷ میلیون سهم بود به ۲۳ هزار و ۸۷۱ میلیارد سهم در هفته جاری رسید و افزایش ۲۳.۳۲ درصدی را به ثبت رساند.

روند حرکت بازار دوم سهام بر خلاف بازار اول سهام کاهشی بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۲۴ فروردین نسبت به هفته گذشته خود، ۱۰.۳۹ درصد کاهش یافت و از ۱۰۱ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال به ۹۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۷.۰۳ درصد کاهش، از ۲۷ میلیارد و ۷۷۱ میلیون سهم به ۲۵ میلیارد و ۸۱۸ میلیون سهم رسید.

ارزش معاملات بازار بدهی با افت ۷۰.۶۸ درصد از ۱۴ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۴ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۲۴ فرورین ماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۱۴.۴۳ میلیون برگه به ۴.۲۴۵ میلیون برگه رسید که افت ۶۹.۰۲ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۱۷ فروردین ماه ۵۵۰ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۲۴ فروردین به ۵۲۰ میلیارد ریال رسید و کاهش ۵.۴۳ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با رشد چشمگیر ۲ هزار و ۱۴۴ درصدی، از ۲.۵۴ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۵۶.۹۳ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه رسید.

ارزش معاملات صندوق های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به ۲۴ فروردین در مقایسه با هفته پیش، روندی کاهشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۷۱ هزار و ۳۱ میلیارد ریال در هفته قبل به ۶۰ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و کاهش ۱۵.۰۷ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با کاهش ۱۱.۴۰ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۴ میلیارد و ۲۷۶ میلیون یونیت به ۳ میلیارد و ۷۸۹ میلیون یونیت رسید.

شاخص هم‌وزن افزایشی شد

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۲۴ فروردین نسبت به هفته گذشته خود افت ۰.۶۶ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد به یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد کاهش یافت که افت ۹ هزار و ۶۵۲ واحدی را نشان می دهد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه نسبت به هفته قبل افزایش داشت و با ۱.۴۹ درصد افزایش از ۳۷۷ هزار و ۳۴۸ واحد به ۳۸۲ هزار و ۹۷۰ واحد رسید و ۵ هزار و ۶۲۲ واحد افزایش یافت.

کد خبر 15596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =