۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱
لزوم احیای اعتماد از دست رفته بورس

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: مدیریت جدید سازمان بورس باید رویکرد حمایتی نسبت به بازار سرمایه را به‌گونه‌ای مدیریت کند تا اعتماد آسیب دیده مردم به این بازار احیا شود.

به گزارش بیداربورس جعفر قادری گفت: بازار سرمایه نقش مهمی در اقتصاد و تولید داخلی هر کشوری بر عهده دارد و در ایران نیز این بازار طی سالهای اخیر و با ورود جمع کثیری از مردم، به جایگاه مهمی رسیده و در معادلات سیاسی کلان جمهوری اسلامی دارای تاثیر است.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: دولت قبلی از اعتماد مردم به این بازار سوء استفاده کرد و نتوانست از ظرفیت ایجاد شده به خوبی استفاده کند و اقتصاد کشور را سر و سامان دهد؛ چرا که آن دولت، این بازار را به عنوان منبعی برای تأمین کسری بودجه در نظر می گرفت.

قادری در ادامه تصریح کرد: با تغییر دولت، رویکرد مسئولان جدید به این بازار نیز دچار تغییر شده و اقدامات ارزنده ای در جهت حمایت از سهامداران خرد صورت گرفت.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: پیگیری مربوط به اصلاحات موثر بر بازار سرمایه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور یکی از این اقدامات مثبت است که می تواند جایگاه بورس را در سال جدید ارتقا دهد و موجب دلگرمی مردم جهت سرمایه گذاری در این بازار پر ریسک شود.

وی همچنین عنوان کرد: مدیریت جدید می بایست این رویکرد حمایتی نسبت به بازار سرمایه را به دور از جنجال های رسانه ای ادامه دهد تا اعتماد آسیب دیده مردم به این بازار احیا شود.

کد خبر 15631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =