دامنه نوسان نمادهای معاملاتی از دوشنبه ۶ درصدی می‌شود

با پیشنهاد شرکت بورس اوراق بهادار تهران مبنی بر افزایش دامنه نوسان از روز دوشنبه این هفته(۲۹ فروردین) دامنه نوسان روزانه قیمت در بازار اول بورس و فرابورس ۶ درصدی می شود.

به گزارش بیداربورس، شرکت بورس تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس بند یک هفتصد و نود و دومین صورتجلسه هیأت مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۲۴/۰۱/۱۴۰۱، دامنه نوسان روزانه قیمت در بازار اول (تابلو اصلی و فرعی) بورس تهران از روز دوشنبه(۲۹ فروردین) مثبت و منفی ۶ درصد می شود.

این گزارش می‌افزاید: پس از بررسی پیشنهادات بورس اوراق بهادار تهران مستند به ماده ۲۱۳ دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و گزارش تحلیلی مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس در جهت افزایش کارایی و نقدشوندگی در بازار سرمایه، افزایش یک درصدی دامنه نوسان به صورت متقارن در بازار اول (تابلو اصلی و فرعی) بورس تهران مقرر شد و به مثبت و منفی ۶ درصد افزایش یافت.

شایان ذکر است شرکت فرابورس ایران نیز در این رابطه اعلام کرد: بر اساس بند یک هفتصد و نود و دومین صورتجلسه هیات مدیره سازمان بورس مورخ ۲۴ فروردین امسال، دامنه نوسان روزانه قیمت در تمامی نمادهای مندرج در بازار اول فرابورس نیز از روز دوشنبه همین هفته، به ۶ درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 15633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =