سی ان ان: جنگ اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۲ طول می‌کشد

دو مقام اروپایی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفتند: آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به متحدان اروپایی اش گفته است که آمریکا بر این باور است که جنگ اوکراین می تواند تا پایان سال ۲۰۲۲ طول بکشد.

به گزارش بیدار بورس، شبکه خبری سی ان ان نوشت: بسیار از مقاماتی که با این رسانه مصاحبه کرده اند تاکید دارند که دشوار می توان پیش بینی کرد که این جنگ تا چه زمانی ادامه خواهد داشت اما مقامات چندی گفته اند که نشانه ای وجود ندارد که اهداف نهایی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تغییر یافته است و بعید است که او مذاکرات دیپلماتیک را دنبال کند.

سی ان ان نوشت: این تفکر که این درگیری ممکن است طولانی شود تغیر قابل توجه نسبت به روزهای نخست جنگ را نشان می دهد که انتظار می رفت روسیه بتواند به سرعت کی یف پایتخت اوکراین را تصرف کند و شکست مسکو در میدان جنگ را نشان می دهد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز پنجشنبه مدعی شد که جنگ اوکراین ممکن است «طولانی» شود و ممکن است «ماه ها و حتی بیشتر طول بکشد».

برخی از اعضای کنگره و مشاوران آنها به مقایسه جنگ اوکراین با جنک کره پرداخته اند که سه سال طول کشید.

دو نفر از مقامات اروپایی گفته اند بر این باورند که جنگ در شرق اوکراین می تواند چهار تا شش ماه طول بکشد و به بن بست منجر شود.

بلینکن گفت با همتایان اروپایی اش درباره احتمال طولانی تر شدن درگیری ها گفت و گو کرده است اما همه مذاکراتش درباره بهترین راه ممکن برای متوقف شدن این جنگ بوده است.

یک مقام ارشد دیگر وزارت خارجه آمریکا درباره مجهز کردن اوکراین به سلاح گفت: ما اقدامات زیادی را انجام داده ایم و به شرکای خود در اروپا ایمان داریم اما با تشدید جنگ تعهدات ما برای ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراینی ها افزایش می یابد.

جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در پی نادیده گرفتن شدن هشدارهای مسکو درباره گسترش ناتو به سوی مرزهای روسیه و نگرانی های امنیتی این کشور، با حمله همه جانبه نیروهای روسیه به اوکراین آغاز شد که تاکنون با تلفات و زیان های مالی بسیار و اعمال تحریم های گسترده مالی و اقتصادی غرب علیه روسیه، ادامه یافته است.

به تازگی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در مصاحبه با سی ان ان گفت: بین ۲۵۰۰ تا سه هزار نیروی اوکراینی تاکنون در جنگ اوکراین کشته و ۱۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کد خبر 15651

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =