۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
صعود قیمت طلا ادامه دارد

قیمت طلا در هفته گذشته توانست رشد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته و صعود کند. حال بسیاری از تحلیلگران و همچنین سرمایه گذاران در انتظار افزایش بیشتر قیمت این فلز گرانبها هستند.

به گزارش بیداربورس، قیمت طلا طی هفته گذشته توانست صعود قابل ملاحظه ای را شاهد باشد و ۱.۲ درصد رشد را از خود نشان دهد. حال بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان در انتظار طلای ۲۰۰۰ دلاری هستند.

طلا در روز جمعه توانست از مقاومت ۱۹۷۵ دلار عبور کرده و تا کانال ۱۹۸۰ دلار نیز رشد کند اما در پایان روز در عدد ۱۹۷۵ دلار بسته شد. شکسته شدن مقاومت ۱۹۷۵ دلاری می تواند طلا را برای صعود به سطح کلیدی ۲ هزار دلاری آماده سازد.

بسیاری از تحلیلگران به پیشرفت فنی طلا پس از عبور از سطح ۱۹۸۰ دلار در هر اونس اشاره کردند و اظهار داشتند که این نشانه علاقه شدید به این فلز است که همچنان قیمت ها را بالاتر خواهد برد.

با این حال تحلیلگران هشدار می دهند که تعطیلات عید پاک در ایالات متحده باعث خواهد شد تا در کوتاه مدت تقاضا برای طلا کاهش یافته و این می تواند رشد طلا را در هفته پیش رو با دشواری هایی مواجه سازد.

در نظرسنجی این هفته ۱۳ تحلیلگر وال استریت شرکت کردند که اکثریت آنها به افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت معتقد بودند.از ۱۳ شرکت کننده در نظرسنجی، ۴۶ درصد بر این باور بودند که قیمت طلا در هفته پیش رو افزایش یافته، ۳۱ درصد بر روی طلا نزولی بودند و ۲۳ درصد نیز نسبت به آینده طلا موضع بی طرف اتخاذ کردند.

در میان سرمایه گذاران نیز ۱۲۵۴ رای در نظرسنجی جمع شد که از این تعداد ۷۲ درصد انتظار قیمت های بالاتر داشتند، ۱۶ درصد معتقد بودند قیمت طلا کاهش می یابد و ۱۲ درصد نیز موضع خنثی داشتند.

کد خبر 15656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =