پیش بینی بورس فردا؛ خطر در کمین بازار است؟

به زعم اغلب کارشناسان، ترسی در بازار وجودندارد اما باید این موضوع را قبول کرد که خودرویی‌ها لیدر اصلی بازار هستند و رفتار معاملاتی بورس را تعیین می‌کند. بنابراین با توجه به اینکه احتمال میرود فردا معاملات خودرویی‌ها کم‌ هیجان‌تر و حتی در بازه‌ای منفی معامله شود، امکان اصلاح و سرخپوشی شاخص نیز وجود دارد.

به گزارش بیداربورس طبق پیش بینی کارشناسان، با توجه به حجم و ارزش معاملات بورس در این روزها به نظر می‌رسد کلیت بازار در سطحی تعادلی قرار دارد و این روند تعادلی همچنان ادامه خواهد یافت. در شرایط کنونی بازار فروشنده‌ای سقف جدیدی برای شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد تعیین شده و شاخص هنوز نتوانسته از این محدوده مقاومتی عبور کند.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: بورس امروز معاملات منطقی و متعادلی برای سهامداران رقم زد. بازار در نیمه اول با شیب تندی معاملات خود را آغاز کرد و به مراتب با شیبی منطقی‌تر کار خود را به پایان رساند. در میان صنایع خودروییها در ابتدای بازار وضعیت بهتری داشتند اما با رسیدن به انتهای بازار هیجان در این سهم کاهش یافت.

وی ادامه داد: زراعتی‌ها و حمل‌ و نقلی‌ها وضعیت بهتری داشتند. به طوری‌که اغلب نمادهای این صنایع با سبزپوشی همراه شدند. صنعت رایانه و نیروگاهی‌ها نیز عملکرد خوبی از خود به ثبت رساندند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به طور کلی در سه روز گذشته سقف جدیدی برای شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۴۸۰هزار واحد تعیین شده و شاخص هنوز نتوانسته از این محدوده مقاومتی عبور کند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود معاملات فردا روند معاملاتی کندتری نسبت به امروز داشته باشد و حرکت‌ها منطقی‌تر باشد. ترسی در بازار وجودندارد اما باید این موضوع را قبول کرد که خودرویی‌ها لیدر اصلی بازار هستند و رفتار معاملاتی بورس را تعیین می‌کند.

عصاری در پایان گفت: با توجه به اینکه احتمال میرود فردا معاملات خودرویی‌ها کم‌ هیجان‌تر و حتی در بازه‌ای منفی معامله شود، امکان اصلاح و سرخپوشی شاخص نیز وجود دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 15660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =