ردپای هکرهای کره‌شمالی در سرقت ۶۱۵ میلیون دلار رمزارز

مقامات آمریکایی مدعی شدند گروه هکری لازاروس که تحت حمایت دولت کره شمالی قرار دارد، در هک گسترده رمزارز که به سرقت ۶۱۵ میلیون دلار دارایی دیجیتالی منجر شده، دست داشته است.

به گزارش بیداربورس، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا پنج شنبه گذشته تحریمهای جدیدی را علیه کیف اتریوم متعلق به گروه لازاروس اعلام کرد.

به گفته محققان رمزارز، کیف شناسایی شده حاوی وجوه مربوط به حمله به شبکه رونین است که از بازی بلاک چین محبوب اکسی اینفینیتی پشتیبانی می‌کند. بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتر و توکن USDC در این حمله به سرقت رفت.

هکرها از یک پل بلاک چین که به کاربران اجازه می دهد دارایی‌های دیجیتالی خود را از شبکه رمزارز به شبکه رمزارز دیگری منتقل کنند، بهره برداری کردند. پل‌ها ابزارهای محبوبی در دنیای رو به رشد پرشتاب فاینانس غیرمتمرکز یا DeFi است.

شرکت تحلیل بلاک چین "الیپتیک" در یک پست وبلاگ اعلام کرد: تحریمهایی که به تازگی اعلام شده‌اند، مبادله اشخاص و نهادهای آمکریکایی با حساب اتریوم شناسایی شده را ممنوع می کنند تا تضمین کنند هکرها نمی‌توانند وجوهی که در صرافی‌های رمزارز آمریکایی دارند را نقد کنند.

گروه تحقیقاتی Chainalysis هم اعلام کرد تحریمهای مربوط به لازاروس نشان دهنده اهمیت نحوه بهره برداری عوامل تهدید مرتبط با کره شمالی از رمزارزها و امنیت بهتر پروتکلهای DeFi است.

تصور می رود لازاروس که توسط دولت کره شمالی اداره می شود، در چندین حمله سایبری بزرگ در سال‌های اخیر از جمله هک سونی پیکچرز در سال ۲۰۱۴ و حملات باج افزاری واناکرای در سال ۲۰۱۷ دست داشته است.

کارشناسان امنیت سایبری غربی می‌گویند کره شمالی تلاش کرده است از رمزارز به عنوان راهی برای فرار از تحریمهای آمریکا استفاده کند و از احتمال استفاده شدن از دارایی‌های دیجیتالی برای دور زدن تحریمهای روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین ابراز نگرانی کرده اند.

ویرجیل گریفیث، کارشناس رمزارز آمریکایی ۳۹ ساله هفته گذشته برای کمک به کره شمالی برای استفاده از رمزارزها برای فرار از تحریمها، به پنج سال زندان محکوم شد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، طرفداران رمزارز می گویند رمزارزها ابزار غیرموثری برای پولشویی هستند زیرا فعالیت آنها در بلاک چین ثبت می شود. با این حال تبهکاران تکنیکهایی را برای پولشویی رمزارز در اختیار دارند و تحلیل "الیپتیک" نشان داده که در حملات رونین ۱۸ درصد از وجوه به سرقت رفته تا پنج شنبه گذشته پولشویی شده‌اند.

کد خبر 15665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =