۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
برنج ۱۰۰ هزار تومانی صحت ندارد

یک مقام مسئول، قیمت بیش از ۱۰۰ هزار تومانی برنج ایرانی را تکذیب کرد و معاون وزیر صنعت هم گفت: وزارت کشاورزی متولی تولید، تامین و مدیریت برنج است!

به گزارش بیداربورس، اسماعیل یزدان پناه مدیرعامل مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادرات برنج آمل در واکنش به عبور قیمت برنج ایرانی از ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد: التهاب بازار و قیمت‌های کاذب فروکش خواهد کرد و مردم نگران موجودی و قیمت برنج نباشند.

وی افزود: برنج ایرانی به اندازه کافی در انبارهای مرکز تجارت و پایانه برنج آمل موجود است و قیمت واقعی آن کیلویی ۶۵ هزار تومان است. این مرکز با میادین شهرداری تهران در ارتباط بوده و برنج‌های تنظیم بازار را عرضه می‌کند. با توجه به نزدیک بودن کشت جدید، مردم برنج های کهنه که ماندگاری کمتری دارد را خریداری نکنند.

علیرضا تابش رییس سازمان حمایت هم با اعلام اینکه ۵۰ قلم کالا مشمول قیمت گذاری تثبیتی است با اشاره به تغییرات قیمت برنج، گفت: این محصول مشمول قیمت گذاری تثبیتی است اما متولی تولید، تامین و مدیریت این کالا وزارت جهاد کشاورزی است و با توجه به اعلام قیمت، برخورد با متخلفان در این حوزه با این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: سازمان حمایت نمی‌تواند در بخش کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی وارد شود. زیرا با حضور در این با بخش با بازرسی وزارت جهاد کشاورزی تداخل دارد.

تابش درباره خبر منتشره از وی مبنی بر کاهش یک شبه قیمت‌ها، توضیح داد: منظور موضوعی که در رسانه‌ها منتشر شد، مشخص نیست اما به طور کلی غلط و برداشت اشتباه بود. این صحبت‌ها، مبنی بر بازگشت یک شبه قیمت‌ها به روال سابق تکذیب می‌ شود.

منبع: بورس پرس
کد خبر 15710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =