۴۰ شهر جدید در کشور احداث می‌شود

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از برنامه وزارت راه برای احداث ۳۰ تا ۴۰ شهر جدید در کشور خبر داد.

به گزارش بیداربورس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه با سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اظهار کرد: در شهرهای جدید با استفاده از زمین‌های تخصیص یافته به ساخت مسکن در نهضت ملی مسکن، علاوه بر ساخت مسکن از طریق تبدیل زمین‌ها باید خلق درآمد شده و درآمدهای حاصل در راستای پیشبرد نهضت ملی مسکن صرف شود.

وی با اشاره به اینکه باید در شهرهای جدید ۶۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود، افزود: احداث ۳۰ تا ۴۰ شهر جدید در کل کشور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

 شهریورماه سال گذشته مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید ایران  با تشریح جزئیات ساخت ۴۰ شهرک مسکونی در ۱۴ استان کشور گفته بود: ۲ شهرک مسکونی با جمعیت‌پذیری ۵۵ هزار نفر در تهران احداث می‌شود.

حبیب‌الله طاهرخانی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین زمین ساخت مسکن در سراسر کشور، اظهار کرد: در این راستا شرکت عمران شهرهای جدید در ۱۴ استان کشور احداث  ۴۰ شهرک را در در دستور کار و مطالعه دارد. در استان تهران تعداد ۲ شهرک با مساحت ۱۴۳۸ جمعیت پذیری ۵۵ هزار نفر و  واحد پذیری ۱۶۶۷۰ واحد در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که در استان البرز نیز یک شهرک به مساحت ۳۰۰ هکتار و جمعیت پذیری ۲۶ هزار نفر با تعداد واحد ۷۸۸۰ در دستور کار است، افزود: در استان اصفهان یک شهرک به مساحت ۱۴۵۹ هکتار، جمعیت پذیری ۲۹ هزار نفر و پذیری ۸۷۹۰ واحد، در استان‌های فارس و خراسان جنوبی نیز به ترتیب  ۷ و یک شهرک در دست مطالعه قرار دارد.

مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید ایران با یادآوری این‌که در استان کردستان یک شهرک (نیشتیمان) با مساحت ۴۰۳ هکتار جمعیت‌پذیری ۲۷۰۰۰ و واحدپذیری ۸۱۸۰ واحد عملیاتی شده است، ‌گفت: در استان مازندران ۱۰ شهرک برای شش شهرستان با مساحت ۷۳۷ هکتار، ۶۰ هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت‌پذیری و ۱۸۲۱۰ واحد در دستور کار قرار دارد.

طاهرخانی بیان کرد: در گلستان ۷ شهرک در ۷ شهرستان این استان به مساحت ۱۸۲۰ هکتار، جمعیت پذیری ۸۸۵۰۰ نفر برای ساخت ۲۶ هزار و ۸۲۰ واحد احداث خواهد شد. در آذربایجان شرقی ۲ شهرک احداث می‌شود، در این استان یک شهرک در دست مطالعه است و شهرک دیگر با مساحت ۲۶۹ هکتار، جمعیت پذیری ۲۵۸۰۰ نفر و واحدپذیری ۷۸۲۰ واحد احداث می‌شود.

وی با بیان این‌که در استان هرمزگان ۲ شهرک، کرمان یک شهرک و اردبیل یک شهرک به ترتیب با مساحت ۸۶۵ هکتار، ۳۵۰ هکتار و ۲۸۵ هکتار احداث خواهد شد، ‌ یادآور شد:‌ جمعیت‌پذیری این سه شهر مجموعا ۷۵ هزار و ۸۵۲ نفر است، ضمن این‌که  در استان یزد ۳ شهرک و سمنان یک شهرک احداث می‌شود.

کد خبر 15890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =