آغاز مذاکرات خرید ایلان ماسک با توییتر

توییتر مذاکرات با ایلان ماسک را پس از این که سهامداران این شرکت جذب جزییات مالی پیشنهاد خرید ۴۳ میلیارد دلاری این میلیاردر کارآفرین شدند، آغاز کرد.

به گزارش بیداربورس، منابع آگاه به رویترز گفتند: تصمیم توییتر برای آغاز مذاکره با ایلان ماسک به معنای آن نیست که این شرکت پیشنهاد خرید به قیمت ۵۴.۲۰ دلار به ازای هر سهم را خواهد پذیرفت. با این حال توییتر اکنون در حال بررسی این است که آیا امکان فروش شرکت به ماسک تحت شرایط جذاب‌تر وجود دارد.

ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا است، در چند روز گذشته با سهامداران توییتر دیدار کرده و به دنبال جلب حمایت آنها از پیشنهاد خریدش بوده است. وی می‌گوید توییتر باید یک شرکت خصوصی شود تا بتواند رشد کرده و به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان تبدیل شود.

پس از این که ایلان ماسک پنج شنبه گذشته جزییات برنامه تامین مالی برای پیشنهاد خرید توییتر را اعلام کرد، بسیاری از سهامداران سراغ توییتر رفتند و از این شرکت خواستند اجازه ندهد فرصت برای یک قرارداد، از دست برود.

به گفته منابع آگاه، اصرار ماسک که پیشنهادش برای خرید توییتر بهترین و نهایی است، به مانعی در مذاکرات قرارداد خرید تبدیل شده است. با این حال هیات مدیره توییتر تصمیم گرفته است با ماسک گفت و گو کند تا اطلاعات بیشتری را درباره توانایی وی برای تکمیل این قرارداد دریافت کند.

منابع آگاه اظهار کردند: توییتر هنوز تصمیم نگرفته است که آیا گزینه فروش این شرکت را بررسی خواهد کرد تا ماسک قیمت خرید پیشنهادی خود را افزایش دهد.

یکی از این منابع آگاه گفت: توییتر می‌خواهد درباره هر گونه تحقیقات رگولاتورها از ماسک شامل تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار که به منزله ریسکی برای تکمیل قرارداد خواهد بود، بیشتر بداند.

ماسک اتهامات مربوط به اقدام چهار سال پیش خود در گمراه کردن سرمایه گذاران با مطرح کردن ادعای تهیه منابع مالی برای خصوصی کردن شرکت تسلا، را حل و فصل کرده است اما وکلای حقوقی می‌گویند ایلان ماسک با خرید سهام توییتر در اوایل سال میلادی جاری، ممکن است مقررات افشاگری کمیسیون بورس و اوراق بهادار را نقض کرده باشد.

توییتر همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا رگولاتورها در بازارهای بزرگی که این شرکت فعالیت می کند، با مالکیت این شرکت توسط ایلان ماسک مخالفت خواهند کرد. اگر توییتر به این نتیجه برسد که فروش به ماسک پرریسک خواهد بود، ممکن است خواستار دریافت هزینه قابل توجه شکست معامله شود.

این شرکت پس از این که ایلان ماسک پیشنهاد خود را علنی کرد، به استراتژی معروف به قرص سمی متوسل شد تا مانع شود وی سهم خود در توییتر را افزایش دهد. ایلان ماسک در واکنش به این اقدام، تهدید کرد برای کسب حمایت از پیشنهاد خریدش، سراغ سهامداران خواهد رفت.

بر اساس گزارش رویترز، روزنامه وال استریت ژورنال پیش‌تر گزارش کرده بود که ماسک و توییتر برای پیشنهاد خرید، دیدار خواهند کرد.

کد خبر 16011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =