۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
اولین عرضه اولیه قرن

قرار است امروز سهام شرکت انتقال داده‌های آسیاتک با نماد "آسیاتک" در بورس عرضه اولیه شود. این عرضه در چه محدوده قیمتی و چه مقدار عرضه می‌شود؟

به گزارش بیدار بورس، بر اساس اعلام شرکت بورس، امروز اولین عرضه اولیه قرن انجام می‌شود.

میزان سرمایه شرکت انتقال داده‌های آسیاتک ۳۰ میلیارد تومان است و ۱۵ درصد آن که ۱۲ درصد برای عموم و سه درصد برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، امروز عرضه اولیه می‌شود.

حداکثر ۴۰۰ سهم در سقف قیمتی ۶۶۶ تومانی به هر کد بورسی خواهد رسید که با توجه به این عدد حداکثر نقدینگی مورد نیاز ۲۰۰ هزار و ۶۴ تومان است.

عرضه سهام آسیا تک در حالی است که آینده اینترنت در ایران نامعلوم است. طرح صیانت، افزایش قیمت اینترنت و کندی سرعت آن در ماه های گذشته کاربران اینترنت را نگران و ناراضی کرده است.

عرضه اولیه دوباره آسیاتک

شرکت انتقال داده‌های آسیاتک از حدود پنج سال پیش با سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی، مهیای حضور در بورس و عرضه سهام در پاییز یا زمستان سال ۹۶ بود. حتی بعد درج نماد به عنوان پانصد و هجدهمین شرکت بورسی، ضمن انتشار همه اطلاعات در کدال، اول آبان همان سال اقدام به برگزاری جلسه معارفه کرد و برای اولین بار روی تابلوی بورس قرار گرفت؛ اما به مرحله فروش سهام نرسید.

دهه ۸۰ شرکت آسیانک با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون تومانی تاسیس و طی سه مرحله سرمایه خود را به ۲۰۰ میلیارد تومان رساند. در ترکیب سهامداری با ۷۰۶ نیروی انسانی، شرکت‌های سرمایه گذاری مهرگان سرمایه پارس با ۳۳ درصد، رسا سازه پی کاوان مهام با ۱۴.۵ درصد، فناوری اطلاعات و ارتباطات راهبرد با ۱۲.۸ درصد و آرتا ایده نفیس با ۱۰.۹ درصد بیشترین حضور را دارند.

بر اساس گفته کارشناسان این شرکت با توجه به برنامه‌های توسعه در حوزه خدمات دیتاسنتر، افزایش سرمایه حداقل ۵۰ میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی بعد از عرضه اولیه طی مراحل قانونی را خواهد داشت.

کد خبر 16075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =