۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
سقوط سهام غول فناوری

آمازون، زیان خالص ۳.۸ میلیارد دلاری را برای سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس گزارش کرد.

به گزارش بیداربورس، غول فناوری اعلام کرد که درآمد ۷ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۱۶.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است. این شرکت پیش‌بینی کرد که رشد درآمد در سه ماهه آینده کاهش بیشتری خواهد داشت و نرخ رشد بین ۳ تا ۷ درصد را پیش‌بینی می‌کند.

آمازون زیان خالص ۳.۸ میلیارد دلاری در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس ثبت کرد و این ضرر را تا حد زیادی به ضرر ۷.۶ میلیارد دلاری از سرمایه‌گذاری خود در خودروساز برقی ریوین (Rivian) نسبت داد. همچنین سود ۴.۴ میلیارد دلاری که تحلیلگران رفینیتیو پیش‌بینی کرده بودند، از دست رفته بود.

ریوین که آمازون در سال ۲۰۱۹ سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری آن را رهبری کرد، از زمان عرضه اولیه سهام خود بیش از ۷۵ درصد سقوط کرده است.

فورد (یکی دیگر از سرمایه‌گذاران اولیه در ریوین)، ۵.۴ میلیارد دلار هزینه پیش از مالیات مربوط به این سرمایه‌گذاری را دریافت کرد که در نتیجه فورد ۳.۱ میلیارد دلار ضرر خالص برای سه ماهه اول گزارش کرد.

اندی جاسی، مدیر عامل آمازون: «همه‌گیری و جنگ متعاقب آن در اوکراین رشد و چالش‌های غیرعادی به همراه داشته است».

وی به رشد سرسام‌آور آمازون در کسب‌وکار مصرف‌کننده‌اش در طول همه‌گیری و دوبرابر شدن شبکه تحقق این شرکت در دو سال گذشته اشاره کرد.

سهام آمازون طی معاملات بازار سهام با ۱۰.۵ درصد سقوط به ۲۵۸۶.۵۰ واحد رسید. آمازون اکنون انتظار زیان عملیاتی بین یک تا سه میلیارد دلار را دارد، در حالی که در سه ماهه سال گذشته زیان ۷.۷ میلیارد دلاری داشت.

غول تجارت الکترونیک همچنین گفت که زیان خالص سه ماهه اول آن شامل کسری ارزش‌گذاری قبل از مالیات ۷.۶ میلیارد دلاری است.

خدمات وب آمازون، درآمد ۱۸.۴۴ میلیارد دلاری را گزارش کرده است. درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

تحلیلگران انتظار داشتند که آمازون درآمد ۸.۳۵ دلاری هر سهم را گزارش کند. اگر زیان ۷.۶ میلیارد دلاری ناشی از سرمایه گذاری آمازون در ریوین لحاظ نمی‌شد، درآمد خالص آمازون چهار میلیارد دلار بود.

در اواسط آوریل، آمازون تقسیم سهام ۲۰ به یک را اعلام کرد که قرار است در اوایل ژوئن اجرا شود.

 درآمد تبلیغاتی ۷.۸۸ میلیارد دلاری نیز کمتر از برآوردهای ۸.۱۷ میلیارد دلاری بود. این شرکت همچنین طرح خرید ۱۰ میلیارد دلاری سهام آمازون را اجرا کرده است.

کد خبر 16205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =