واریز منابع به بورس ادامه دارد

عضو هیأت عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی وعده داد تا پایان اردیبهشت دوباره ۱.۳ هزار میلیارد تومان دیگر به صندوق تثبیت واریز شود و پرداختی ها ماهانه تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان پر شود.

به گزارش بیداربورس، علیرضا میرمحمد صادقی با بیان اینکه از سال ۹۴ طبق قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی مقرر شده بود صندوق توسعه ملی یک درصد از منابع سالانه را نزد بانک های عامل در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده گذاری کند به صدا و سیما گفت: سال ۹۹ به این نتیجه رسید که معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار در صندوق تثبیت بازار سرمایه سپرده گذاری شود. اولین پرداخت دومین ماه سال انجام شد ولی باز به دلایلی متوقف ماند تا اینکه در اوایل سال ۱۴۰۰ مبلغی بالغ بر هزار میلیارد تومان دوباره سرمایه گذاری شد.

وی افزود: در رابطه با نحوه پرداخت مشکلاتی وجود داشت و قراردادها منعقد نمی شد که با مصوبه هیات امنای صندوق توسعه ملی، دی سال ۱۴۰۰ نحوه پرداخت و میزان سرمایه گذاری و نرخ مشخص شد. مطالباتی از سازمان مالیاتی وجود داشت که بنا بود این طلب هم در صندوق تثبیت بازار، سرمایه گذاری شود. امضای قرارداد بین دو صندوق انجام و مقرر شد ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان در صندوق تثبیت سرمایه گذاری شود.

میرمحمد صادقی ادامه داد: پرداخت اولیه در دی ماه انجام و طی دیروز هم ۱.۳ هزار میلیارد تومان دیگر واریز شد. تا پایان اردیبهشت دوباره ۱.۳ هزار میلیارد تومان دیگر واریز می‌شود. تا امروز ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و تا پایان اردیبهشت به ۵.۳ هزار میلیارد تومان می رسد و مرتب ماهانه ۶۵۰ میلیارد تومان واریز می شود تا سقف ۱۲ هزار میلیارد تومان معادل ۵۱۰ میلیون دلار پر شود.

کد خبر 16294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =