خرید گندم صنعتی با قیمت ۱۲۰۰۰ تومان آغاز شد

ادارات کل غله و خدمات بازرگانی در استان ها به انجمن کارخانه های تولید آرد، اعلام کرده اند که گندم را با نرخ جدید کیلویی ۱۲ هزار تو مان خریداری کنند.

به گزارش بیداربورس ادارات کل غله و خدمات بازرگانی در استان ها طی نامه ای به انجمن کارخانه های تولید آرد، اعلام کرده اند که گندم را با نرخ جدید کیلویی ۱۲ هزار تو مان خریداری و در خصوص بارگذاری قیمت آرد با ادارات غلات هماهنگی داشته باشند.

در این نامه گفته شده که برای قیمت آرد با ادارات غلات هماهنگی داشته باشند به این علت است  که زمزمه افزایش قیمت آرد به کیلویی ۱۶۰۰۰  تومان مطرح است، سازمان  حمایت این قیمت را پیشنهاد داده و در ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی هم بررسی شده اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

از آرد گندم صنعتی در تولید انواع ماکارونی، بیسکوئیت و شیرینی استفاده می شود. گزارش ها از بازار سطح شهر حاکی است که برخی مغازه داران به استقبال گرانی رفته اند،   مردم با اطلاع از رشد قیمت گندم و آرد خرید خود را افزایش داده اند و قیمت ماکارونی افزایش یافته است.

دولت دو هفته پیش قیمت گندم برای بخش صنعتی را از کیلویی ۲۵۰۰ تومان به ۱۲۰۰۰ تومان افزایش داد با این نیت که جلوی قاچاق، ‌ رانت و فساد در حوزه آرد و گندم گرفته شود.

بدین معنی است که دولت یارانه گندم برای بخش صنعتی را برداشته است و شاید سرآغازی برای حذف یارانه بقیه کالاهای اساسی هم باشد.

فرمانده انتظامی کشور گزارش داده که سال گذشته ۳۵۰ هزار تن آردقاچاق کشف شده که رشد ۲۰۰۰ درصدی داشته است.

کد خبر 16328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =