۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
آخرین وضعیت بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ در یک ماه اخیر شاهد افزایش قیمت محصولات در دیگر گروه‌ها بودیم و به دنبال افزایش قیمت گروه‌ها و افزایش تقاضا در گروه‌های هم‌وزن و گروه‌های کوچک را مشاهده کردیم.

به گزارش بیداربورس شایان زهراکار با اشاره به وضعیت گروه‌ها حاضر در بازار سرمایه در هفته پیش رو، اظهار داشت: می‌توان بازار را در هفته پیش‌رو اینگونه پیش‌بینی کرد که در کلیت بازار گروه‌های خودرویی لیدر بازار هستند و اخبار گروه سایپا و شرکت‌ها و نمادهای زیر مجموعه آن در صدر اخبار بازار سرمایه قرار دارند.

وی ادامه داد: یکی از گروه‌های جامانده در بازار، گروه بانکی است که نسبت به رشد شاخص کل هیچ گونه رشدی نداشتند اما به احتمال قوی شاهد رشد این گروه در بازار خواهیم بود.  

این کارشناس بازار سرمایه افزود: گروه دلاری مانند گروه پالایشی با توجه به هیجانات اخیر قیمت نفت هم مثبت بوده‌اند.  

زهراکار درباره افزایش تقاضا در گروه‌های هم‌وزن و کوچک اظهار داشت: در ماه اخیر گروه‌های هم‌وزن و کوچک با ورود نقدینگی قابل توجهی مواجه بودند و با توجه به افت‌های سنگین این گروه‌ها در سال‌های گذشته، می توان در ماه‌های آینده شاهد رشد گروه‌های هم‌وزن و کوچک باشیم.

وی با اشاره به دلایل رشد این گروه‌ها گفت: دلایل رشد گروه‌های هم‌وزن و گروه‌های کوچک مانند غذایی، به افزایش قیمت مواد اولیه از جمله آرد و همچنین نیروی انسانی و به تبع آن افزایش قیمت محصولات برمی‌گردد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰ در یک ماه اخیر شاهد افزایش قیمت محصولات در دیگر گروه‌ها بودیم و به دنبال افزایش قیمت گروه‌ها و افزایش تقاضا در گروه‌های هم‌وزن و گروه‌های کوچک را مشاهده کردیم.

کد خبر 16412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =