درخشش پالایشی‌ها ادامه دارد؟

بورس امروز در مسیری تعادلی حرکت کرد و رشد معقولی را به ثبت رساند. در واقع در معاملات امروز شاخص کل و شاخص هم وزن همراه و همسو با هم حرکت کردند و وزن یکسانی در معاملات داشتند. به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد. اما انتظار می‌رود در معاملات فردا اصلاحی جزئی در انتظار سهامداران باشد و با رسیدن به انتهای معاملات، روند بازار برای روزهای پیشرو مشخص شود.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین معاملات بورس در اولین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد ۱۴هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۵۴۳هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۳۸۴۹واحد و ۱۵۴واحد رشد داشتند. به طور کلی بیش از ۱۰میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و ۱۶۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

علی عصاری، کارشناس و فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: رشد ۱۴هزار واحدی شاخص کل و همچنین ۳۸۴۹وتحدی شاخص هم وزن در بورس امروز نشان از رشد منطقی بازار بود که با رسیدن به انتهای بازار هم این روند کاهشی نشد.

وی ادامه داد: به طور قطعی می‌توان گفت در بازار امروز پالایشی‌ها در مقایسه با سایر صنایع بهترین عملکرد را داشتند. شیمیایی‌ها، فراکاوی‌ها و همچنین غذایی‌ها عملکرد مطلوبی را به ثبت رساندند. در میان نمادهای حاضر در معاملات امروز «شستا» حرکات معقولی را به ثبت رساند و نهایتا با رشد ۲.۶درصدی و همچنین ۶۹۸واحد تاثیر مثبت در شاخص معاملات خود را به پایان برد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در مجموع کلیت بازار به غیر از خودرویی‌ها و بانکی‌ها که روند معاملاتی رنجی داشتند، در مسیری تعادلی حرکت کردند و رشد معقولی را به ثبت رساندند. در واقع در معاملات امروز شاخص کل و شاخص هم وزن  همراه و همسو با هم حرکت کردند و وزن یکسانی در معاملات داشتند.

وی تشریح کرد: بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد روند کنونی بازار همچنان ادامه یابد. اما انتظار می‌رود در معاملات فردا اصلاحی جزئی در انتظار سهامداران باشد و با رسیدن به انتهای معاملات، روند بازار برای روزهای پیشرو مشخص شود.

کد خبر 16445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =