احتمال گرانی روغن نباتی و حامل‌های انرژی به‌ ویژه بنزین

طبق گمانه‌زنی‌ها ممکن است دولت پس از اصلاح قیمت آرد، اقدام به گرانی روغن نباتی و پس از آن حامل‌های انرژی به‌ ویژه بنزین کند !

به گزارش بیدار بورس به نقل از همشهری، دولت همزمان با پایان ماه رمضان، مرحله جدید هدفمندی یارانه‌ها را با حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی کلید زده و محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور هم به صراحت تأکید کرده دولت در مسیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گام برداشته است.

براساس این گزارش، بررسی گفته‌های دولت مردان و برخی شواهد خبری نشان می‌دهد احتمالا قرار است اصلاح قیمت کالاها و خدمات مشمول یارانه‌ در ماه‌های آینده به‌تدریج انجام ‌شود و گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد ممکن است پس از اصلاح قیمت آرد، نوبت به روغن و پس از آن حامل‌های انرژی به‌ویژه بنزین برسد.

به‌نظر می‌رسد برنامه دولت اصلاح تدریجی قیمت کالاهای اساسی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی براساس مصوبه قانونی مجلس خواهد بود و اظهارات مقامات رسمی هم نشان می‌دهد سیاست دولت ۲ محور مشخص دارد. نخست اینکه اصلاح قیمت‌ها بر سفره و معیشت خانوارها فشاری وارد نکند و از سوی دیگر جلوی قاچاق کالاهای مشمول یارانه و رانت واسطه‌ها گرفته شود.

توضیحات جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهادکشاورزی هم موید همین نکته است که وعده داده به‌منظور جبران افزایش قیمت آرد از محل افزایش نرخ‌ها به مردم یارانه پرداخت خواهد شد .

کد خبر 16447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =