تصمیم جدید وزارت نیرو برای شرکت های فولادی

با تصمیم وزارت نیرو برای کاهش ۵۰ درصدی مصرف چهار ماهه شرکت های فولادی، ۴ شرکت بورسی دارای نیروگاه هم مشمول این محدودیت می شوند.

به گزارش بیداربورس، حمیدرضا نی ساز معاون هماهنگی شرکت برق منطقه ای خراسان طی نامه‌ای به مدیرعامل یکی از شرکت های فولادی در خصوص رعایت سقف پیک مصرفی در اوج سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: با عنایت به لزوم مدیریت و کاهش بار صنایع در اوج تابستان ۱۴۰۱ و محدودیت سقف مصرف و تامین برق مشترکین، ضروری است این شرکت نسبت به رعایت سقف مصرف انرژی در ایام اوج سال جاری طبق الگو های تعریف شده اقدام موکد به عمل آورد.

لذا به همین منظور و بنابر میزان و حد مصرف مشترکین شرکت برق منطقه‌ای خراسان که از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران تعیین شده، فعلاً مقرر شده این شرکت در مرداد سال جاری به مدت یک ماه تعطیلات تابستانی داشته و مصرف را به حداکثر ۳۰ مگاوات محدود کرده و در سایر زمان ها از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه مصرف را به ۵۰ درصد تقلیل داده و حداکثر به ۱۲۰ مگاوات محدود کند. تغییرات احتمالی در سقف های مصرف متعاقباً اعلام خواهد شد.

بنابراین گزارش، ابلاغیه های وزارت نیرو در محدودیت برق صنایع بزرگ در حال ارسال به شرکت های فولادی است و مقرر شده مصرف برق در ماه های خرداد و تیر و شهریور به نصف کاهش یافته و در مرداد ماه نیز بنگاه ها بطور کامل متوقف شوند!

با براوردی اولیه، متوسط ضریب بهره برداری از ظرفیت فولاد داخلی طی ۴ ماه آتی تنها ۳۸ درصد خواهد بود و این محدودیت ها مشابه سال قبل حتی بر شرکت های دارای نیروگاه اختصاصی از جمله "فملی، کچاد، کگل، فولاد" نیز اعمال می شود.

کد خبر 16548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =