قرارداد ساخت کشتی زیرمجموعه "خصدرا" و پیش بینی آثار مالی ۲۵ ماهه

شرکت صدرا از قرارداد ساخت و فروش دومین کشتی چند منظوره حمل بار خشک و کانتینر ۳۵۰۰ تنی زیرمجموعه با کشتیرانی مازندران خبر داد و پیش بینی آثار مالی ۲۵ ماهه کرد.

به گزارش بیدار بورس، شرکت صنعتی دریایی ایران از انعقاد قرارداد ساخت و فروش دومین کشتی چند منظوره حمل بار خشک و کانتینر ۳۵۰۰ تنی زیرمجموعه با کشتیرانی مازندران و پیش بینی آثار مالی ۲۵ ماهه خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

براین اساس، علی زارعی مدیرعامل "خصدرا" اعلام کرد: انعقاد قرارداد ساخت و فروش دومین کشتی چند منظوره حمل بار خشک و کانتینر ۳۵۰۰ تنی بین شرکت کشتیرانی مازندران به عنوان خریدار و شرکت پژوهش صنعت نفت صدرا ساحل (شرکت فرعی) به عنوان سازنده و فروشنده صورت گرفت.

با توجه به مذاکرات با اخذ پروژه، ضمانت‌نامه‌ای به کارفرما ارائه نشده و تاکنون وجوهی از بابت پروژه دریافت نشده است. آثار مالی حاصل از اجرای پروژه به مدت ۲۵ ماه از تاریخ موثر اجرای قرارداد به شرح ذیل برآورد می‌شود.

در کشتی دوم با توجه به مشابهت مشخصات فنی با کشتی اول به دلایل استفاده از طراحی کشتی اول و عدم هزینه مجدد و هم افزایی در ساخت کشتی دوم، افزایش سود برآورد شده و سود قابل پیش‌بینی به ۱۵ درصد افزایش یافته است. اجرای پروژه توسط شرکت اصلی انجام خواهد شد. لذا از سود پیش بینی شده معادل ۸۰ درصد به شرکت اصلی و ۲۰ درصد به شرکت فرعی تعلق می گیرد.

کد خبر 16653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =