رایزنی برای توسعه روابط بازرگانی و صنعتی ایران و قطر

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت صنایع و بازرگانی قطر، برای توسعه روابط بازرگانی و صنعتی دو کشور رایزنی کردند.

به گزارش بیدار بورس از سازمان توسعه تجارت ایران، در دیدار «علیرضا پیمان‌پاک» با «شیخ احمد آهن» از اعضای هیات همراه امیر قطر به تهران، تفاهم های سفر وزیر صمت به دوحه در جریان دیدار رییس جمهور اسلامی ایران از دوحه پیگیری و همچنین محورهای همکاری‌های بازرگانی و صنعتی بین ایران و قطر در جریان هشتمین اجلاس کمیسیون اقتصادی دو کشور که قرار است اواسط خرداد ماه ۱۴۰۱ در دوحه برگزار شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.                                                                         

همچنین در این دیدار هماهنگی‌های لازم در خصوص برگزاری نشست مشترک تجاری ایران و قطر همزمان با کمیسیون مذکور در دوحه با حضور هیات‌های تجاری از بخش خصوصی دو کشور به عمل آمد.

  «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، دقایقی پیش، در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به منظور دیدار با مقامات ارشد با کشورمان، وارد تهران شد و مورد استقبال محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور قرار گرفت.

انتظار می‌رود که پس از دیدار امیرقطر با آیت‌الله رییسی رئیس‌جمهور کشورمان، کنفرانس مطبوعاتی برگزار شود.

این سفر در پاسخ به سفر سه ماه پیش آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به دوحه انجام می شود و انتظار می رود موضوعات مختلفی در دستور کار آن باشد.

همکاری دوجانبه به موازات تعامل منطقه‌ای، آزادسازی مطالبات ایران، همکاری در زمینه برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، پیگیری تبادل زندانی، همکاری ها در حوزه انرژی دستور کار مهم امیر قطر در جریان سفر به تهران است.

در مجموع، در جریان سفر رئیس جمهور کشورمان به دوحه در سال گذشته ۱۴ سند همکاری امضا شد. پیگیری آخرین وضعیت آن اسناد در کنار برخی از موضوعات پیش گفته، در دیدارها و گفت‌وگوهای فردای مقام‌های دو کشور انتظار می‌رود.

کد خبر 16692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =