برنامه جدید پتروشیمی اروند برای عرضه در بورس کالا

پتروشیمی اروند از عرضه همه محصول‌های این شرکت در بورس کالا خبر داد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از شانا، مدیر بازرگانی پتروشیمی اروند از عرضه همه محصول های این شرکت در بورس کالا به‌منظوری پایداری بازار و توسعه صنایع پایین‌دستی کشور خبر داد.

محمدرضا کریمی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی اصفهان‌پلاست اظهار کرد: شرکت پتروشیمی اروند از دو ماه گذشته به‌منظور پایداری و افزایش تولید، وارد تعمیرات اساسی ۴۵ روزه شد که در پی آن برخی واحدها در دوره تعمیرات اساسی غیرعملیاتی شد و به تبع آن مقدار تولید در آن بازه زمانی کاهش یافت که از طریق دفتر صنایع پایین‌دستی اطلاع‌رسانی انجام شد.

وی افزود: در این مدت با عرضه محصولات موجود در انبارهای شرکت، تعهدات شرکت انجام و بخشی دیگر از نیاز بازار به استمرار تولید پس از تعمیرات اساسی موکول شد.

مدیر بازرگانی پتروشیمی اروند با اشاره به انحصاری بودن برخی قطعات پتروشیمی و تحریم‌ این صنعت از سوی کشورهای غربی گفت: در پی تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور در شرکت پتروشیمی اروند موفق شدیم با استفاده از توان متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان قطعات مورد نیاز را بازطراحی و داخلی‌سازی کنیم که در این زمینه موفقیت‌های افتخارآمیزی برای کشور خلق کرده‌ایم.

کریمی ادامه داد: از آغاز دوره تعمیرات اساسی نیز به‌منظور تأمین نیاز بازار داخل و شرکت‌های پایین‌دستی، کل تولید خود از ابتدای اسفند تاکنون را که حدود ۴۰ هزار تن بوده از طریق بورس کالا عرضه کرده است و تا تنظیم بازار این کار را ادامه خواهیم داد.

وی در پایان با اشاره به ارزش افزوده بالاتر در صنایع پایین دستی و ارزآوری قابل‌توجه برای کشور تأکید کرد: با توجه به نیاز بازار و لزوم حمایت از صنایع پایین‌دستی و تعهدهایی که به این بخش داریم، تا رسیدن به ظرفیت تولید موردنظر، صادرات محصولات خود به بازارهای خارجی را متوقف می‌کنیم و تمامی تولید را به بازار داخل تخصیص خواهیم داد.

کد خبر 16694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =