معدنی ها و پتروشیمی ها در صدر جدول

دو شرکت معدنی، دو شرکت فولادی و یک شرکت پتروشیمی در صدر ۵ شرکت برتر بورس کالا قرار گرفتند.

به گزارش بیداربورس، بررسی ارزش فروش شرکت ها در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در هفته گذشته (منتهی به ٢٣ اردیبهشت) نشان می دهد، شرکت های سنگ آهن گهر زمین، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران در مکان های اول تا سوم جای گرفته اند.

رتبه جایگاه شرکت ها به شرح زیر است:

سنگ آهن گهر زمین با ثبت معامله ۴٠٠ هزار تن گندله سنگ آهن به ارزش ١۵٢٣ میلیارد تومان در رتبه نخست ایستاد.

فولاد خوزستان با فروش ٨۴ هزار و ٨٨٠ تن تختال و شمش بلوم به ارزش ١٣٨١ میلیارد تومان دوم شد.

فولاد ملی صنایع مس ایران با ثبت معامله ٨ هزار و ۴٠٠ تن مس کاتد، سولفور مولیبدن و مس کم عیار به ارزش ١٢۶٣ میلیارد تومان در جایگاه سوم قرار گرفت.

فولاد مبارکه اصفهان نیز ۴۵ هزار و ۶٨٠ تن انواع تختال SM، ورق قلع اندود، ورق رنگی و ورق گالوانیزه را به ارزش ١٠٣١ میلیارد تومان فروخت و چهارم شد.

پتروشیمی تندگویان ٢١ هزار و ٨۶٠ تن انواع پلی اتیلن ترفتالات و نخ پلی استر در گریدهای مختلف را به ارزش بیش از ٧۶٣ میلیارد تومان فروخت و پنجم شد.

پالایش نفت اصفهان با ثبت معامله ۴۴ هزار و ٧٧۵ تن لوب کات سبک، وکیوم باتوم و گوگرد گرانوله به ارزش بیش از ٧٢٢ میلیارد تومان ششم شد.

فولاد هرمزگان جنوب با فروش ۴١ هزار و ٧٧۵ تن تختال به ارزش ۶٨٢ میلیارد تومان هفتم شد.

ذوب آهن اصفهان با فروش ۴٢ هزار و ٣٢ تن سبد میلگرد و تیرآهن به ارزش بیش از ۶۶٩ میلیارد تومان در جایگاه هشتم قرار گرفت.

پتروشیمی شازند موفق به ثبت معامله ١۴ هزار و ۵٢۴ تن پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیل هگزانول، پلی پروپیلن نساجی، منومر اتیلن، منومر وینیل استات، دی اتانول آمین، دی اتیلن گلایکول و تری اتانول آمین به ارزش ۴٨۴ میلیارد تومان شد و جایگاه نهم را بدست آورد.

مجتمع فولاد خراسان با دادوستد ٢٩ هزار و ٣۶ تن میلگرد و شمش بلوم به ارزش بیش از ۴۶٣ میلیارد تومان نیز رتبه دهم را کسب کرد.

کد خبر 16699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =