۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
بازار همچنان در وضعیت رونق

شاخص کل هفته را با عدد یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد آغاز و به یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد رسید. با این حساب شاخص کل از بهمن ماه که در یک میلیون و ۲۰۷هزار واحد بود، ۳۰درصد بازده داده و شاخص هم‌وزن که انتهای هفته به ۴۳۸هزار واحد رسید در مدت مشابه به ۳۸درصد بازدهی رسیده است.

*۳۸درصد بازدهی در ۴ ماه

به گزارش بیداربورس، شاخص کل هفته را با عدد یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد آغاز و به یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد رسید. با این حساب شاخص کل از بهمن ماه که در یک میلیون و ۲۰۷هزار واحد بود، ۳۰درصد بازده داده و شاخص هم‌وزن که انتهای هفته به ۴۳۸هزار واحد رسید در مدت مشابه به ۳۸درصد بازدهی رسیده است.

*حقیقی‌های فروشنده

در مجموع طی هفته گذشته شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم اما خالص فروش حقیقی کمتر از ۲۰۰میلیارد تومان بود که اوج آن روز دوشنبه اتفاق افتاد که حقیقی‌ها بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به طور خالص سهام فروختند.

*رشد ۴۰۰میلیاردی ارزش معاملات

بازار همچنان در وضعیت رونق قرار دارد به شکلی که ارزش معاملات کوتاه‌مدت به طور میانگین از دوره‌های میان‌مدت و بلندمدت بالاتر است. براساس محاسبات، میانگین ارزش معاملات در هفته ۴۰۰میلیارد تومان رشد کرد که علت اصلی آن هیجان بازار در نمادهای مشمول ارز ترجیحی و قیمت‌گذاری دستوری بود.

*حقوقی‌های فعال

یکی از نکات جالب بازار آن است که حقوقی‌ها نقش مهمی در تقویت بازار دارند به شکلی که از ابتدای سال جاری هرچند فشار خرید حقیقی‌ها کاهش یافته اما حقوقی‌ها به شکل فعالی در خرید حضور داشته‌اند. مخصوصا حضور فولاد مبارکه در خرید زیرمجموعه‌های خود و کیمیا-مس زیرمجموعه ملی مس در حمایت بی‌دریغ فملی بنظر به نقدشوندگی بازار کمک شایانی کرده است.

کد خبر 16787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =