چراغ سبز اوپک به عراق برای افزایش تولید نفت

نماینده عراق در اوپک اعلام کرد این گروه موافقت کرده است بغداد تولید نفت را از ژوئن به ۴.۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

به گزارش بیداربورس، خبرگزاری عراق با اشاره به بیانیه محمد سعدون، گزارش کرد تولید نفت عراق در هر یک از ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

اسناد شرکت دولتی سومو نشان می‌دهد عراق در آوریل ۴.۴۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۱۶ هزار بشکه در روز بالاتر از سهمیه تصویب شده از سوی اوپک پلاس برای این ماه بود. آخرین باری که عراق بالاتر از سهمیه اوپک پلاس، نفت تولید کرد، نوامبر سال ۲۰۲۱ بود. تولید عراق در ماه مه تحت تاثیر اختلالات میادین نفتی جنوب، ۲۲۲ هزار بشکه در روز پایین‌تر از سقف تولید این کشور شد.

بر اساس گزارش رویترز، عراق هم مانند اعضای متعدد اوپک در تلاش برای تولید بیشتر نفت در شرایطی است که عرضه جهانی محدود شده و قیمتها افزایش پیدا کرده است.

تقریبا نیمی از کسری تولید اوپک و متحدانش مربوط به نیجریه و آنگولاست. گزارش بازار نفت ماهانه اوپک نشان داد تولید نفت این گروه در آوریل تنها ۱۵۳ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده و به ۲۸.۶۴ میلیون بشکه در روز رسید. بدون در نظر گرفتن تولید لیبی، ایران و ونزوئلا که از مشارکت در توافق اوپک پلاس معاف هستند، تولید ۱۰ عضو دیگر اوپک به ۲۴.۴۶۴ میلیون بشکه در روز رسید در حالی که سهمیه تولید تصویب شده برای آنها، جمعا ۲۵.۳۱۵ میلیون بشکه در روز بود. اختلاف ۸۰۰ هزار بشکه در روز بین سهمیه تصویب شده و تولید واقعی، ناشی از عملکرد ضعیف آنگولا و نیجریه بود که به ترتیب ۳۰۰ هزار بشکه و ۴۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه خود نفت تولید کردند.

کد خبر 16814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =