بازدهی سهام واگذار شده به بانک ملت از ۵۲ درصد عبور کرد + جزییات

ارزش سهام واگذار شده از سوی دولت به بانک ملت طی دو سال اخیر با رشد بیش از ۵۲ درصدی به ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش بیداربورس، طبق مصوبه هیأت دولت و توافقات با بانک های مشمول اصل ۴۴، اواخر سال ۹۹ سهام برخی شرکت های بورسی و تحت تملک دولت به صورت یک سوم نقد و باقی در قبال تسویه قسمتی از بدهی دولت به بانک ها واگذار شد و طی آن ۹ هزار میلیارد تومان سهام به بانک ملت منتقل شد.

بر اساس این گزارش، بررسی ها نشان می دهد با توجه به تقسیم سود نقدی برخی شرکت ها و افزایش ارزش روز بازار سهام از زمان تحصیل تا ۲۱ اردیبهشت سال جاری، ارزش سهام واگذار شده با رشد بیش از ۵۲ درصدی از ۱۳.۶ هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

در این میان میانگین رشد سهام شرکت های پالایشگاهی با رشد ۶۲ درصدی به بیش از ۱۰.۹ هزار میلیارد تومان رسید و با توجه به چشم انداز مثبت این صنعت و تقسیم سود (DPS) مناسب در مجامع پیش رو، نرخ بازده سرمایه گذاری های بانک ملت با افزایش معناداری مواجه خواهد شد.

پیش بینی چشم انداز دیگر سهام حاضر در پورتفوی بانک ملت هم نشانه مثبتی دارد و انتظار می رود ارزش سهام شرکت ایران خودرو با توجه به برنامه دولت در واگذاری بلوک مدیریتی خودروسازان، سرمایه گذاری ملی ایران به دلیل افزایش ارزش ذاتی از طریق افزایش سودآوری شرکت های زیرمجموعه، قراردادهای جدید هپکو، چشم انداز مناسب صنعت بیمه برای دو شرکت بیمه البرز و بیمه اتکایی امین و نیروگاهی با ایران ترانسفو، افزایش یابد و با رشد و اقبال بازار سرمایه روبرو شو

کد خبر 16820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =