۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
قیمت تخم مرغ هم به زیر نرخ مصوب رسید

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن خبر از عرضه تخم مرغ به زیر قیمت مصوب داد و گفت: در صورتی که روند تولید مستمر باشد، رکورد تولید تخم مرغ در کشور با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شکسته می‌شود.

به گزارش بیداربورس محمد مرادی زیارانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اظهار داشت: پیش بینی کاهش سرانه مصرف تخم مرغ با تغییر قیمت وجود داشت به طوری که امروز شاهد افت تقاضا هستیم و تخم مرغ زیر قیمت تمام شده به فروش می رسد.

وی افزود:در حالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار تومان است اکنون تخم مرغ کمتر از این محصول به فروش می رسد به طوری که هر کیلوگرم از این محصول  کمتر از ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید تخم مرغ قابلیت صادرات این محصول نیز از بین رفته است و منتظر هستیم که مشکلات مرغداران را با کمک دولت مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: میزان تولید تخم مرغ در کشور افزایش یافته است به طوری که  اکنون روزانه ۲۵۰ تن تخم مرغ مازاد در کشور تولید می شود.

مرادی گفت: در صورتی که روند تولید استمرار داشته باشد رکورد تولید تخم مرغ در کشور شکسته می شود و پیش بینی می شود که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این محصول تولید شود.

وی اظهار داشت: تولید کنندگان تخم مرغ باید بتوانند واکنش سریعی به تغییر نرخ ارز تامین نهاده های دامی داشته باشند در غیر این صورت با حذف بخشی از گله های تولید و کاهش تولید مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت:  میزان تولید تخم مرغ در سال ۱۴۰۰ در یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان بود که برای سال جاری برنامه ریزی افزایش تولید داریم.

بنابر این گزارش مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران  نیز امروز اظهار داشت: عرضه مرغ در میادین عمده با قیمت ۴۱ تا ۴۴ هزار تومان انجام می شود و قیمت خرده فروشی نیز به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

کد خبر 16824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =