دلار ۳۰ هزار تومانی خط بطلانی بر برجام!

بعد از سفر انریکه مورا به ایران موجی از اخبار مثبت در کشور منتشر شد و بسیاری به توافقات برجام خوشبین شدند. اما این روزها افزایش افسارگسیخته قیمت دلار و صعود آن به بالای ۳۰ هزار تومان گویای این است که احتمالا خبری از احیای برجام حداقل به این زودی‌ها نمی‌آید.

*ناامیدی دولت از توافقات برجام

محمدعلی کریمی، کارشناس تحلیل کارگزاری بانک صنعت و معدن در این رابطه به بیداربورس گفت: بورس در واکنش به اخبار مثبت برجامی، روند عکس پیش گرفت و سیر نزولی داشت، اما با گذشت زمان و کمرنگ شدن امید توافقات برجامی، بازار سرمایه دوباره روند صعودی گرفته است. به عقیده این کارشناس بازار، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نشان دهنده قطع امید دولت از برجام بود، به عبارتی برجام را میتوان ریشه اصلی حذف این ارز است. درواقع دولت به علت ناامیدی از برجام اصلاحات اقتصادی از جمله حذف برخی از یارانه‌ها را در دستور کار قرار داده که اگرچه نقدهایی به آن وارد است اما این تصمیم را میتوان از عوامل تاثیرگذار بر روند مثبت این روزهای بازار دانست.

*بازار کم حجم اما مثبت

کریمی در پیشبینی بازار فردا بیان کرد: فردا خریدار کم‌حجم در بازار مثبت خواهیم داشت.

*کدام صنعت پیشرو بازار است؟

این کارشناس بازارسرمایه با تاکید بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، ادامه داد: اگرچه صنایع متاثر از این ارز تا حدودی رشد کرده‌اند، اما در حال حاضر نیز از حاشیه سود خوبی برخوردار خواهند بود.

کریمی افزود: البته در حال حاضر کلیت بازار حرکت هماهنگ دارد و فضا از فضای صنایع پیشرو خارج شده و ریسک کلی و بازده انتظاری همگانی برای بازار به وجود امده است.

کد خبر 16829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =