گرانی ۲۵۷، ۴۰۰ و ۵۳۲ درصدی مواد اولیه و فروش محصول شرکت فرابورسی

شرکت فرابورسی از افزایش ۵۳۲ و ۴۰۰ درصدی نرخ دو ماده اولیه و افزایش ۲۵۷ درصدی نرخ فروش جوجه یک روز گوشتی خبر داد که از ۲۴ اردیبهشت اعمال می شود.

به گزارش بیداربورس، شرکت تولید گوشت مرغ ماهان از افزایش ۵۳۲ و ۴۰۰ درصدی نرخ ذرت و کنجاله سویا و افزایش ۲۵۷ درصدی نرخ جوجه یک روز گوشتی خبر داد که از ۲۴ اردیبهشت اعمال می شود و با توقف یک ساعته نماد، آماده بازگشایی شد.

براین اساس، "زماهان" اعلام کرد: یکی دیگر از مواد اولیه های با اهمیت کنجاله سویا است که نرخ قبلی آن ۳۴۰۰ و نرخ جدید ۱۷ هزار تومان است و مبلغ خرید آن در سال مالی قبل ۲۳.۶ میلیارد تومان است که سهم آن در بهای تمام شده ۷ درصد است.

محمدرضا صدیق پور دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه اعلام کرد: با توجه به تصمیم دولت در خصوص حذف ارز ترجیحی و اعلام جدید قیمت ذرت و کنجاله سویا به ۱۲ و ۱۷ هزار تومان (افزایش ۵۳۲ و ۴۰۰ درصدی)، قیمت تمام شده جوجه یکروزه با احتساب ۱۵ درصد سود بطور میانگین کمتر از ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

امید است با تدابیر لازم که در جلسه ۲۰ اردیبهشت در اداره کل طیور با حضور تشکل‌های بخش تولید گوشتی در خصوص جذب جوجه یک روزه صورت گرفت با ابلاغ مصوبات جلسه، اقدامات اجرایی در خصوص تعدیل تولید به ویژه صادرات، اقدامات عاجل صورت پذیرد.

همچنین محصول دوم شرکت گوشت مرغ زنده است که نرخ قبل آن ۲۰۴۰۰ و نرخ جدید ۳۹۸۰۰ تومان است که مبلغ فروش آن در سال مالی قبل ۷۱.۱ میلیارد تومان است. نرخ جوجه یک روز گوشتی از ۴۲۰۰ به ۱۵ هزار تومان معادل ۲۵۷ درصد رسید.

کد خبر 16902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =