۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
فیلتر تلگرام در هنگ کنگ

مقامات هنگ کنگ در حال بررسی محدود کردن دسترسی عمومی به سرویس پیام رسان تلگرام هستند.

به گزارش بیداربورس، روزنامه سینگ تائو دیلی در گزارشی نوشت: کمیسر حریم خصوصی دیتای شخصی برای نخستین بار در حال بررسی توسل به مقررات برای محدود کردن دسترسی به تلگرام است که افشای اطلاعات حساس و شخصی از طریق آن شایع است. این افشاگریها شامل مقامات دولتی و شهروندان می‌شود.

این اقدام نگرانیها نسبت به اعمال کنترلهای اینترنت به سبک پکن در این مستعمره سابق انگلیس را برانگیخته است.

هنوز معلوم نیست دیده‌بان حریم خصوصی چطور قصد دارد این اقدام را انجام دهد. فیلتر کردن سایتهای اینترنتی یا اپلکیشن‌ها، مستلزم همکاری فراهم کنندگان خدمات محلی است مانند سال ۲۰۲۱ که پلیس هنگ کنگ با استناد به قانون امنیت ملی، دسترسی به "اچ کی کرونیکل" را مسدود کرد. به گفته منابع آگاه، مقامات هنگ کنگ ممکن است دسترسی عمومی به تلگرام را به طور کامل قطع کنند یا اپلیکیشن تلگرام را از فروشگاههای آنلاین این شهر حذف کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر هنگ کنگ این اقدام را عملی کند، جدیدترین گام در سلسله تدابیری خواهد بود که از سوی مقامات برای مقابله با افشای عمومی اطلاعات شخصی به اجرا گذاشته شده است. هنگ کنگ در سپتامبر قوانین حریم خصوصی دیتا را تحکیم کرد تا از افشای اطلاعات خصوصی جلوگیری کند اما این اقدام، غولهای فناوری بزرگ را به وحشت انداخت.

کد خبر 16929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =